1

Tråd: SMS med Telia kontantsurf

Kör med Telia kontansurf. Vet att det bara går att SMSa Telia 4466, men får ej det att funka. Får koppla bort modemet från 3GN och använda datorn varje gång jag skall fylla på. Rätt bökigt då 3GN huserar uppe på vinden....
Kan nämna att Telias meddelanden till mig om att surftiden snart är slut kommer fram,
Vilket nummer skall jag ange i 3GN, 4466 eller +4466 eller något annat.

2

Sv: SMS med Telia kontantsurf

Hej,

Telias 4466 är inte är normalt nummer, Då routern försöker skicka meddelandet till UK, Idag så fungerar inte dessa special nummer att SMS:a till.



Mvh
Mathias

3

Sv: SMS med Telia kontantsurf

Hej, ditt svar antyder att det finns ett "i morgon" oxå då det kanske skulle funka? Finns det någon ide om hur långt bort denna morgondag ligger?

4

Sv: SMS med Telia kontantsurf

kan du inte fjärrtanka kortet via tex banken eller dyl där inget måste göras med tlf/sim kortet ?

jag tankar ett tele2 kort på detta viset och det funkar ypperligt, kan göras 100mil från simkortet...

5

Sv: SMS med Telia kontantsurf

Det går mha telefon om man har "rätt" bank.
Har man ett fungerande bredband och kreditkort går det oxå bra.
Nu har jag "fel" bank och bredbandet funkar ej innan telia fått sin kod SMS'ad.

Nåväl varför skall något vara lätt, jag får väl ringa någon i civilisationen med en tillgänglig uppkoppling som kan hjälpa till.

Ett alternativ kan vara tele2 (comviq) de sägs ha samma täckning. Verkar dock tveksamt när man kollar täckningskartorna. Hos comviq kan man surfa deras hemsida och köpa surftid innan betalning.

Alternativt kan man leta rätt på en router som kan hantera SMS kortnummer.

6

Sv: SMS med Telia kontantsurf

telia snyltar på tele2's nät då telia inte har något 3g nät... eget 4g har telia vid stureplan....

7

Sv: SMS med Telia kontantsurf

dovado kan skicka sms, ett alternativ.

fråga dovado folket om dom provat att göra detta.

8

Sv: SMS med Telia kontantsurf

Se ovan .

Skaffade mig ett Telia kontantkort för 399 och ett tele 2 paket för 199. Host

Så nu kan vi labba lite då våra andra Telia sim saknar sms  funktion överhuvud taget.
/M

9

Sv: SMS med Telia kontantsurf

wink

ni är så heta !

10 Senaste redigerad av Mathias (2010-06-01 18:40:55)

Sv: SMS med Telia kontantsurf

UMR skrev:

From: 4466 (01/06/10 20:25:16)
é@øòΣ @Din surfperiod slutar 2010-06-02 kl 20:07. Du har 512 MB kvar av din datamängd. Ditt bredbandsnummer är 073XXXXXX. Mvh Telia

:-)

SMS till kort nummer kommer nog vi att kunna supporta, gissar inom kort, Dock kan jag inte säga när.
Mvh
Mathias

11

Sv: SMS med Telia kontantsurf

Får lov att säga att aktiviteterna verkar lovande. Skall i alla fall testa Comviq i helgen, ett kontansurf SIM gick på 50 kr.
Funkar inte det står hoppet till Dovado teamet!

12

Sv: SMS med Telia kontantsurf

Fick Comviq att hoppa igång! Krävdes lite ändringar i setupen men med "select safe settings" så löste det sig.
Blir även lite billigare att köra Comviq mot Telia kontant så jobba inte ihjäl er med telias kortnummer för SMS.
I vilket fall är det skönt att slippa upp på vinden och fippla med simkort varje gång man skall "ladda".