1

Tråd: Alla Tele2 mobil abb nu Turbo3G?

Vi har pratat om detta tidigare att de uppgraderade alla mobil abben till Turbo också fast jag hade datapaket 1GB - 39kr /mån och fick de inte då jag var tungen att ta det dyrare paketet då.
Fast när jag satt och testade TPTEST "bredbandskollen" så fick jag Turbo.

http://img29.imageshack.us/img29/8154/tptesttele2.jpg

Ni kan se de tre senaste resulteten, ~2,2mbit/s och så ser ni de tidigare resultaten som var 0,3mbit.

Nu är jag glad wink

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

2

Sv: Alla Tele2 mobil abb nu Turbo3G?

Du har nog bara en osannolik tur - testade just ett gammalt Tele2-abb som vi har liggande här och det blir bara GPRS-fart. 3G-täckning finns här normalt sett.

3

Sv: Alla Tele2 mobil abb nu Turbo3G?

Drog igång ett test igen och är i en annan del av Stockholm, fick liknande resultat som igår. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4 Senaste redigerad av G-Man (2009-09-08 21:07:23)

Sv: Alla Tele2 mobil abb nu Turbo3G?

Jag får AAAA SSSS slö speed:
dvs rent 3G

vad är det för APN osv du anser blivit snabbare, för 'mitt' apn som kom med abg är definitivt slöare mot 3månader sedan.

0,06 / 0,21 ping 332

5

Sv: Alla Tele2 mobil abb nu Turbo3G?

Jag använder internet.tele2.se som apn i mobilen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Alla Tele2 mobil abb nu Turbo3G?

för mig att det står mobileinternet.tele2.se eller dyl fnv, det som kom i deras program.

7

Sv: Alla Tele2 mobil abb nu Turbo3G?

Tjena Andreas.

Får du fortfarande turbofart med ditt 39:-/GB paket?
För det får inte jag (och har aldrig fått faktiskt)!

8

Sv: Alla Tele2 mobil abb nu Turbo3G?

stog 7,2/6mbit på mitt 1gb 2008 när jag beställde detta som komplimentera till ett annat 5gb paket.
kollar man på fele2 sidan så står det nu 2mbit. jag har fått max 2mbit lääänge från dom. med tex tre får jag 6mbit med deras 1gb paket... problemet är att tre nätet inte har täckning för mer än 0,3mbit där det används.

men Andreas får svara för sitt