1

Tråd: Kan inte ansluta!

Hej jag har ett Dovado nätverk med en stationär dator och en bärbar dator i. Från början (Sen julen 2009) har det funkat bra fram till ungefär en månad sen när det plöttsligt la av på den bärbara datorn. Vi använder en nätverks kabel på den stationära och trådlöst på den bärbara. Det var den trådlösa funktionen som la av. Jag tror att det är något problem med DHCP på den bärbara datorn. Det står att det inte är aktiverat. På nätverkets instalations sida 192.168.0.1 så står det att det är aktiverat på nätvärket.  Alltså jag behöver hjälp med att aktivera DHCP på den bärbara datorn. Tacksam för hjälp! big_smile

2

Sv: Kan inte ansluta!

vad är det för operativsystem ?
Är du säker på att det inte är så att 'wifi anslutningens inställningar som pajat' ?
Är wifi igång på routern ?
wifi igång på den bärbara datorn?

3

Sv: Kan inte ansluta!

Jag har Telia mobilt bredband, modell Huawei E1750. Vet ej hur man ser om Wifi är igång på datorn men på routern lyser den lampan orange.

4

Sv: Kan inte ansluta!

Vilket OS har du, XP, Vista, Windows 7?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Kan inte ansluta!

om det är windows du har så kolla wifi anslutningen, ibland kan det behövas att tabort den gamla 'om windows får noja'

antar att du har krypteringen i gång på wifi

6

Sv: Kan inte ansluta!

Är det en laptop så brukar det finnas en knapp eller knapptryckningskombination för att stänga av Trådlöst nätverk + bluetooth. Ofta finns det en lysdiod som talar om ifall den hårdvaran är igång. Kanske någon kommit åt knappen av misstag?