1

Tråd: 3GN Router med uttag för riktantenn

Hej!Skulle behöva lite hjälp med val av prylar,söker en router ell en lösning där man kan köra snabbare trådlöstnätverk än 54mbit +använda riktantenn för bättre mottagning,har idag icenet men skall byta till 3,har inte hittat någon 3g router som klarar detta.mvh mitt i skogen

2

Sv: 3GN Router med uttag för riktantenn

du kan byta antennen i 3gn, men måste då löda i den

3

Sv: 3GN Router med uttag för riktantenn

med 3G kommer du ändå inte upp i 54 mbit vilket du ju redan vet.

finns flera lösningar på 3G router med riktantenn. Jag använder ibland en telia/Huawei E960. Den har SMA för yttre 3G antenn. Till den kan du LAN-ansluta en snabb wifiburk.

En annan variant är ett USB-modem till Dovado, återigen kabelansluten till snabb wifiburk. 802.11 N. Finns flera USB-modem med uttag för yttre antenn- jag använde E169 kopplad till Dovado under påsken i Italien och anslöt den till den yttre antenn som Telia säljer till E960 (finns också som B960 hos andra, kolla att antennanslutning finns). riktantenner finns hos infoferenda. I vanlig ordning tror jag det snabbaste är att sätta USB-modem nära riktantennen, icke alltför lång USB kabel till 3G router, sedan nätverkskabel till snabba wifiroutern nere i huset.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.