Tråd: TRE uppgraderat nät - andra problem?
Hej!
Längesedan jag skrev eller var här men... här kommer en klurig...
Nyligen har TRE uppgraderat från 0.3Mb/s till ..till .. ja något annat... det går snabbare efter ca 1min då jag klickat på en länk, alltså det händer ingenting innan dess.
Sedan laddar det i ca. 1.2-1.4Mb/s, jag bor så jag nästan ser masten... well.. jag ringer och felanmäler!
Sagt och gjort, ringde för en stund sedan och beskriver symptomen för den trevliga tjejen i supporten, jag klickade igång bredbandskollen (ja hon bad mig..) jag sa; nu klickar jag..efter en minuts tystnad.. nu börjar det ladda.. , hennes kommentar; "åh..det tog lång tid" ja, det är lite underligt. Well, då bredbandskollen visade just då 1.3Mb (Efter ett antal minuter..) så kunde hon inte felanmäla då de bara får göra det när hastigheten ligger under 0,5!! Haha, det var ju inte det som var problemet...
Jag stod på mig och hon pratade med "sin" support, hon återkom och meddelade att hon provar att felanmäla iaf. så får vi se vad som händer.
Man häpnar!!!
Jag skiter i om det går i 1000Mb/s eller om det går i 0.3Mb/s det är inget frustrerande i sig men att det skall ta ca 1min efter varje länkklick är mycket...mycket värre.. Jag konstaterar att de snart slipper mig som kund, det mobila bredband jag haft under alla år har varit så fruktansvärt dåligt att det är skamligt.
Finns dock ett ljus i tunneln, de skall bygga ut här på landet så man slipper detta mobila löjet... det skall bli ett nöje att slänga slunga med dessa 3G modem...
Bob the Buildder
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh