1

Tråd: hade 4.5 mbit först men har nu bara 0.3 mbit

Hej!

Jag har mobilt bredband från telenor och var de två första veckorna ansluten med HSDPA och jag fick 4.5 mbit men nu helt plötsligt vill den bara ansluta med UMTS och jag får bara 0.3 mbit trots att modemet har legat på exakt samma plats hela tiden.

Jag har skaffat en usb förlängning på 5 meter och försökt flytta runt modemet i rummet och har även testat på flera datorer i hushållet men den ansluter bara med UMTS.

Jag har funderingar på om det finns något 3:e parts programvara där man kan ställa in att bara ansluta med HSDPA.

APN: internet.telenor.se
Modem: Huwaei 1750


Är väldigt tacksam för hjälp!

2

Sv: hade 4.5 mbit först men har nu bara 0.3 mbit

ring operatör, kan vara abg/nät fel. eller så är din närmaste mast nere för underhåll.

3

Sv: hade 4.5 mbit först men har nu bara 0.3 mbit

Du kanske har en gräns på hur mycket data du får ladda inom 30 dagar, för att sedan få sämre hastighet.
Tele2 funkar så iaf...

4

Sv: hade 4.5 mbit först men har nu bara 0.3 mbit

theoo skrev:

Du kanske har en gräns på hur mycket data du får ladda inom 30 dagar, för att sedan få sämre hastighet.
Tele2 funkar så iaf...

Nej så hoppas jag verkligen inte att det är, jag köpte telenor endast pga att det skulle vara helt fri dataanvändning. Men jag har vart i kontakt med telenor support men dom kunde inte hjälpa mig så jag blev ombedd att ta kontakt med deras tekniker imorgon.

Men bara av ren nyfikenhet så undrar jag om det finns någon annan programvara med lite mer avancerade inställningar som man kan ansluta modemet genom?