1

Tråd: mobilt bredband i olåst iphone enbart för surf?

jag sökte i forumen men hittade inget matnyttigt.

hur som, går det? jag kan eventuellt få köpa en olåst iphone utan abb. och tänkte att det hade vart grymt att sätta i mitt simkort för mitt mobila internet i en iphone bara för att kunna surfa, istället för att dra upp laptopen på bussen.

om inte det går med iphone, finns det någon annan tillverkare som gör något snarlikt som det går med?

2

Sv: mobilt bredband i olåst iphone enbart för surf?

alla 'moderna' telefoner funkar att surfa med.
iphone har en tendens att 'låsa sig' bara om man inte aktar sig med uppdateringar...

jag tycker det är lite låg upplösning, nästa gen skall vara bättre.
jämför mot tex nexusone

3

Sv: mobilt bredband i olåst iphone enbart för surf?

Varför inte skaffa extra data som tillägg på ditt nuvarande abbonemang istället?

4

Sv: mobilt bredband i olåst iphone enbart för surf?

förlåt jag måste ha varit väldigt otydlig. jag har redan en mobil med ett abonnemang, mobilen är rätt gammal och primitiv och jag är egentligen inte intresserad av att ha en finare avancerad mobil som primär mobiltelefon då dom har en tendens att försvinna snabbt på fyllan. jag vill ha en iphone eller liknande enhet som jag kan sätta i mitt simkort för mitt mobila internet i som jag kan ha till vardags när jag t ex åker buss eller tåg bara för att kunna slösurfa lite.

jag har för mig att jag läst nåt om dubbla simkortplatser. är det avsett för att ha typ ett simkort för telefoni och ett för internet?

5

Sv: mobilt bredband i olåst iphone enbart för surf?

Samir skrev:

Varför inte skaffa extra data som tillägg på ditt nuvarande abbonemang istället?

därför att jag inte är så värst för konsumtion i onödan. ju mindre utgifter desto bättre. kan jag använda mitt befintliga mobila internet till det jag vill så vill jag inte betala för nåt i onödan.

6

Sv: mobilt bredband i olåst iphone enbart för surf?

går att surfa med senare iphone 3g, om den är olåst det har jag gjort...

riktig gamla var det konstigheter med, där får iphone fan boys svara om det funkade med usim för dom eller ej.
för jag antar att ditt sim är ett usim med enbart stöd för 3g-data om det är ett surf abg.

7

Sv: mobilt bredband i olåst iphone enbart för surf?

läs
http://www.theregister.co.uk/2010/02/16 … ores_szzz/

ang surf med den