1

Tråd: Tele 2 som blev till 3...

Hej,
Jag vet inte riktigt vad jag har gjort med jag har ett E220 modem där Tele2 mobile connect var installerat vid köp. Då tele2 mobila inter fungerade ngt bra har jag skaffat ett 3 kontant kort.

Jag har nu på något sätt lyckats installera 3connect på modemet och avinstallera mobile connect, vilket egentligen inte har varit ngt problem då mobile connect har legat ¨på datorn med 3connect aldrig har fungerat.

Nu har jag en ny dator och jag får inte igång internet på det, har vista på den nya, 3 connect fungerar inte på den här datorn heller men kruxet är att jag inte har tele2 mobile connect så jag kan inte logga in på internet.

Har försökt att uppdatera 3connect på modemet genom en tråd jag hittade här men datorn hittar inte ens modemet av för mig okänd anledning-.

Kan någon vara gullig och hjälpa mig, allt jag vill är att kunna surfa med mitt 3kort oavsett mjukvara... jag kan inte heller ta bort 3connect från tele2s dosa....

tack,
matilda

2

Sv: Tele 2 som blev till 3...

Vad är det för problem du har med 3Connect?
Använder du just nu 3 SIM eller Tele2?
- Om applikationen inte visar signalstyrka och operatörsnamn hittar den nog inte modemet.
- Om den visar signalstyrka och operatörsnamn men inte kan etablera en uppkoppling så känns det mer som ett inställningsproblem.

3

Sv: Tele 2 som blev till 3...

Jag har ett 3 sim i en tele2 dosa som har 3connect installerat på sig - dock har 3 connect aldrig fungerat.

Datorn hittar helt enkelt inte modemet fast det fungerar och bör ha signalstyrka då jag har två andra datorer där dosan fungerar med 3sim och mobile connect programvaran som är installerad på datorerna sedan innan

4

Sv: Tele 2 som blev till 3...

Klurigt att veta vad det är men vi kan ju försöka oss på en felsökning:
- Gå till Kontrollpanelen och starta "Phone and Modem" eller "Telefoner och Modem" som det bör heta på Svenska.
- Välj andra tabben "Modems" ("Modem").
I listan bör det finnas ett Huawei modem angivet i kolumn 1 och dess kommunikationsport i kolumn 2.
T ex HUAWEI Mobile Connect - 3G Modem" COM4

Om Huawei inte dyker upp i listan har modemet inte identifierats av Vista. Anledningen till detta kan vara felaktiga drivrutiner eller att Autorun.exe inte körts.

Pröva att manuellt köra Autorun.exe
- Starta Utforkaren.
- Välj den diskenhet som motsvarar modemet. Dubbelklicka på Autorun.exe Godkänn eventuella säkerhetsdialoger som kräver att du har högre rättigheter.

5

Sv: Tele 2 som blev till 3...

Modemet ligger inte där du sa att det ska ligga, när jag försöker lägga till modemet står det att mappen inte innehåller några drivrutiner

Problemet är att 3connect som ligger på dosan inte går att använda på någon av datorerna... det går inte att installera det helt enkelt i något operativsystem, kan vara så att det inte är en fullvärdig mjukvara, men det går inte att ta bort den heller. Har en autorun fil som inte går att installera.

Jag har kört mitt 3kort med tele2s mjukvara, men nu går inte det på den nya datorn eftersom den inte vill hitta modemet.

6

Sv: Tele 2 som blev till 3...

prova annan usb port som modemet ej suttit i tidigare, då kan installationen starta igen under vissa förutsättningar.

7

Sv: Tele 2 som blev till 3...

Har provat alla, problemet är att mjukvaran inte fungerar och aldrig har gjort det