1

Tråd: Comviq-modemet

Jag har förstått att Comviqs modem är operatörslåst, men fungerar det ihop med ett Tele2-abonnemang? Jag vill ha ett abonnemang och slippa fylla på med tid, men slippa bindningstid. Detta är i så fall ett billigt sätt att få ett modem som fungerar med Tele2.

2

Sv: Comviq-modemet

Jag kollade med Tele2 precis och det går alldeles utmärkt att använda Comviq-modemet med Tele2-abonnemang. Det är ju ett enormt billigt sätt att få ett modemet och slippa  bindningstid.

3

Sv: Comviq-modemet

Det finns endast en nackdel med detta billiga modem, det är att det endast stödjer 3,6mbits, om du tecknar ett tele2 abonnemang 7,2 mbits kommer du ej att kunna utnyttja din hastighet till max, men vad gör det när man ändå bara får använda 10GB per månad, om man har ett snabbt modem kommer man ju bara snabbare upp till gränsen.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

Sv: Comviq-modemet

Jag har sprang på och köpte Comviq-paketet när jag var på Ica sist, och har inte haft några problem alls att använda det med mitt gamla 99,-/månad abonnemang från Tele2.

Att hastigheten är sämre gör inte mig något alls (jag är inte ens säker på att mitt gamla abonnemang får använda så svindlande höga farter som 7,2Mbps i alla fall), och det nya e1550-modemet är mycket smidigare än mitt gamla e220.

Dessutom kan jag i.o.m. detta ge det olåsta Tele2 e220-modemet till mina föräldrar, tillsammans med ett gammalt bredbandsbolaget/telenor kontantkort (50 öre/MB) som en gång i tiden levererades med ett rött Vodafone/Option PCMCIA-kort som inte passar någonstans längre. :-) Alla blir glada.

5

Sv: Comviq-modemet

Patrik skrev:

Det finns endast en nackdel med detta billiga modem, det är att det endast stödjer 3,6mbits, om du tecknar ett tele2 abonnemang 7,2 mbits kommer du ej att kunna utnyttja din hastighet till max, men vad gör det när man ändå bara får använda 10GB per månad, om man har ett snabbt modem kommer man ju bara snabbare upp till gränsen.

En lite stilla undran, har du någonsin kommit upp över 3,6 MBit/s med ett 7,2 MBit/s modem? tongue

Jag satt i dag och surfade en timme med det nyupplåsta "Comviq-modemet"
med ett Teliakort, fungerade helt perfekt:
SKICKA          0,2 Mbit/sek
TA EMOT       2,6 Mbit/sek
SVARSTID      148 msek

Jag blev lite smått förtjust i modemet som dessutom har inbyggt microSD kortläsare.
Så nu kommer jag nog lämna E220 hemma och köra med detta E1550 i stället...
Passar perfekt till min lilla Eee, fattas bara att man bygger in det lol

6

Sv: Comviq-modemet

WaloWalo: Hur har du lyckats låsa upp? Mycket sugen! smile

7

Sv: Comviq-modemet

De undrar jag med smile
Dvs med telia kort då man har hört att de ska vara låsta.

Btw, jag kan från och med idag låsa upp Huawei E1550 också men finns de något gratis sätt att göra de på?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: Comviq-modemet

Finns det något gratis sätt att låsa upp modemet?

9

Sv: Comviq-modemet

Nope tyvärr.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

10

Sv: Comviq-modemet

Lås upp Huawei (Comviq modem) gratis.

Gå in här http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei

11

Sv: Comviq-modemet

seanswede skrev:

Lås upp Huawei (Comviq modem) gratis.

Gå in här http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei

du har noterat att tråden var från 2009 som du svarade på ?

12

Sv: Comviq-modemet

G-Man skrev:
seanswede skrev:

Lås upp Huawei (Comviq modem) gratis.

Gå in här http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei

du har noterat att tråden var från 2009 som du svarade på ?

Registrerad: 2011-02-01
Inlägg: 1

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair