1

Tråd: Hjälp med bredband ang spel

Så jag har köpt 7,2mbp/s från 3 (mobilt bredband)


Det funkar jättebra när jag surfar vanligt men när jag ska spela onlinespel (World of warcraft) så händer en sjukt jobbig grej.

Jag pingar mellan 50-200 MS i spelet (tiden det tar för min dator att ''snacka'' med servern) men ÄNDÅ så blir jag nedkopplad från spelet ca 1 gång i minuten.

Har alltså inget sådant problem när jag surfar, bara när jag spelar.

+ Att min pappa har tele2 3,2 mpp/s eller något (avsevärt mindre iaf) och när jag spelar hos han har jag INGA problem.


Något snille som vet vad some är fel? Snälla skriv 


Vänliga hälsningar,

Emil.

2

Sv: Hjälp med bredband ang spel

Kolla om de finns någon ny firmware som kanske kan ta bort lite sjukdomar

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Hjälp med bredband ang spel

Som Andreas säger kolla om det finns någon nya firmware till dit modem.

Jag brukar slö WoW:a på tåget till/från jobbet och har inga som helst problem med mitt E180 och oberonde av operatör (har ju sim hos alla operatörer). Då pratar vi blå linjen i stockholms tunnelbana :-)

Ett annat tips.
Testa och disable alla addons i wow och se om det strular fortfarande.


//Mathias

4

Sv: Hjälp med bredband ang spel

Förlåt om jag är lite seg men firmware? Uppdateringar eller?
Jag har testat lira det utan addons men krånglar fortfarande, ansluter genom 3 connect.

5

Sv: Hjälp med bredband ang spel

Gissar att du har ett Huawei E180.
Isåfall finns instruktioner om hur du uppgraderar ditt modem på följande sida

http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=33059

//Mathias

6

Sv: Hjälp med bredband ang spel

Har uppdaterat precis som du sa Mathias men har fortfarande samma problem, loggar in och blir nerkopplad. Pratade med 3 support och de sa att deras bredband inte uppdateras lika snabbt som spelet (därför jag blir utslängd). Vet inte om man kan fixa det på något annat sätt, känner mig lite blåst för när jag var i affären så frågade jag om det fanns något man inte kunde göra med bredbandet och de sa att det inte skulle vara några problem. Frågade tom om man kunde spela det (wow) med bredbandet och de sa : ""Ja".

Inte kul

7

Sv: Hjälp med bredband ang spel

Är det från samma dator du kör när det funkar på tele2?