1

Tråd: När nu Tre stryper hastigheten så kunde de väl också sänka priset

Jag är en av de olyckliga som idag fick ett meddelande av Tre att hastigheten stryps. Jag letade på deras hemsida på sidan om bredband, men såg inget om att bredbandshastigheten ska strypas. Så om jag inte hade läst om detta tidigare och ville skaffa mig deras bredband idag så hade jag inte vetat om denna nya regel. När jag skaffade bredbandet så kallades det för ett "bredband utan gräns", så när jag idag får en begränsad hastighet så tycker jag att priset fr.o.m idag borde sänkas.

Med tanke på deras löfte att vi med 7,2 Mb hastighet har lovats en hastighet utan gräns så vore det mer reko av dem att också sänka priset för kunden den dag hans hastighet minskas. Om jag inte förbrukar mina 20Gb så betalar jag priset som satts, men om jag efter ex. halva månaden får sänkt hastighet så borde jag också få ett sänkt pris. Så istället för att betala 199 SEK så betalar jag kanske bara 150 SEK. Sänkningen av priset är då beroende på när hastigheten stryps. Det tycker jag vore ett bra sätt gentemot sina kunder istället för att lova en hastighet utan gräns, som sedan ändå blir begränsad.

Tack för ordet!

2

Sv: När nu Tre stryper hastigheten så kunde de väl också sänka priset

Det står i avtalet att det är en gräns på 10 GB som gör att dom vid den gränsen kan sänka hastigheten till 64kbits, men generellt sätt var det obegränsat.
Det står i frågor /svar på hemsidan om 20GB gränsen.
3 har skickat ut ett bred till sina kunder där det står att dom har varigt "snälla" och höjt taket till 20GB och 200kbits, så det e inte mycket man kan klaga över.
Bara att byta till Telenor om man är missnöjd.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|