1

Tråd: ICS - delning av internet i vista - LAN anslutning

Jag har problem att dela ut nätverk i Vista till mitt LAN och endast LAN (trådlöst fungerar fint).
Jag har ett modem Huawei 220 (från 3).
Jag har kört alla uppdateringar som finns för tillfället från Windows Update.
Jag har startat om min dator.


Vad jag gör är att:
Gå till "Hantera Nätverksanslutningar"
Väljer egenskaper
Går till fliken delning
Aktiverar "Tillåt att andra nätverksanvändare ansluter genom Internetanslutningen på den här datorn"
OK.

Felet jag får är:
Det går inte att aktivera delad åtkomst.
Fel: 0x80004005: Odefinierat fel

En koll i loggboken gav följande:
Varning
Källa: SharedAccess_NAT
HändelseID: 34005

ICS_IPV6 kunde inte allokera  byte minne. Detta kan bero på att det saknas ledigt virtuellt minne i datorn, eller på att ett internt fel uppstått i minneshanteraren.

Denna varning kommer två gånger, därefter
Fel
Källa: SharedAccess_NAT
HändelseID: 34001

ICS_IPV6 misslyckades med att konfigurera IPv6-stacken.

Därefter kommer Varningen 2 gånger till

TCP/IPv6 & TCP/IPv4 Nätverksinställningar för LAN är för tillfället inställt till:
Erhåll en IP(v6)-adress automatiskt.


En googling på ICS 80004005 Se Ref1 ger att man ska aktivera UAC, men det har ju varit igång sen jag fick datorn.
En annan sökning Se Ref2 ger att man ska stänga av ipv6 för alla anslutningar man har. Detta löste inte problemet. Dock känns det orelaterat då min trådlösa anslutning använder ipv6 och fungerar.
Sökning i Knowledge base på microsoft ger inga träffar för felmeddelandet 80004005 Se Ref3
Technet är också ganska tomt på felmeddelandet, Ref4

IPv6 går inte att lägga till till det mobila bredbandet. Eller, det går (inga felmeddelanden) men det är borta igen när man kollar igen. Inte för att jag behöver det!


Någon som har några idéer att komma med..? jag har försökt lista ut vad det är i ca 8 timmar nu.. sad
Behövs mer information ställer jag gärna upp med det.
Alla idéer är välkomna!

Referenser:
Ref1 Ref2 Ref3 Ref4


Tack på förhand

2

Sv: ICS - delning av internet i vista - LAN anslutning

Skumma bara snabbt igenom och såg nått med IP V6, testa att stänga av det i vista och se vad som händer.
Finns under egenskaperna på anslutningen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av Default (2009-04-14 14:44:03)

Sv: ICS - delning av internet i vista - LAN anslutning

IPv6 är avstängt på både modem och lan. Detta löste inte problemet

En annan sökning Se Ref2 ger att man ska stänga av ipv6 för alla anslutningar man har. Detta löste inte problemet. Dock känns det orelaterat då min trådlösa anslutning använder ipv6 och fungerar.

Tack för svaret dock