1

Tråd: Vad kostar 3 bredband Pro egentligen?

Jag skaffade mig ett Pro-abonnemang den 15/3. 199 kr/mån sa han i 3-butiken att det kostar. Hemsidan säger likadant när om man tecknar där.

Nu var jag inne på Mitt3 och såg att månadskostnaden är 299 kr/mån. På Tres hemsida är det fortfarande 199. Väljer man att kolla prislistan som pdf står det 299 kr/mån och den är uppdaterad 18/3.

Förvirrad ringer jag kundtjänst och får prata med en ännu mer förvirrad kvinna. Efter att fått vänta på henne i fem minuter kläcker hon att jag ska ringa tillbaka när jag fått min första faktura så ska de kreditera mig. Hon förstår inte riktigt hur det kan blivit så. Hon vet heller inte vilket som är det riktiga priset på bredbandet, 199 kr/mån eller 299 kr/mån. Det känns som att jag i framtiden kommer bli stammis hos kundtjänst för att varje månad få mina fakturor krediterade.

Eftersom jag inte bor i ett Pro-utbyggt område var anledningen till att jag skaffade Pro att det är samma pris som det vanliga bredbandet, förutom att bindningstiden är längre och man får ett bättre modem. Dessutom kan det vara bra att ha när jag befinner mig i ett utbyggt storstadsområde.

Vad får ni andra betala för era Pro-abonnemang? Är det 199 eller 299 per månad?

2

Sv: Vad kostar 3 bredband Pro egentligen?

Betalar 199 fast har inte pro abbet, fast får pro hastihet vilket fall.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Vad kostar 3 bredband Pro egentligen?

har också noterat dom olika priserna på PRO, så undvek det pga att det inte är utbyggt där det skulle användas... samt jag frågade även deras kundtjänst, svaret blev : det pris som står gäller, så jag gissade på det högre varför skulle man välja det andra annars...
så frågan kvarstod, den som svarade satt troligen i estland eller dyl var lite trögt i början, ringde 'out of office time' som prov samtidigt... svarade iaf på 3signaler(kanske finns en logik i detta) istället för telias 30minuter.

Posta hur det blev i praktiken efter två månader.

är klart intresserad då ul av bilder i mail är segt rent allmänt med dessa 'bredband'.
(för mig är bredband u10+n10mbit minst)

4

Sv: Vad kostar 3 bredband Pro egentligen?

Jag skriver här när jag fått min första faktura och ringt till kundtjänst... Vi får se hur det går.

Metro-blaskan hade en artikel om mobila bredband och skrev lite om de nya hastigheterna. Jag fattade det som att 21 Mbit-abonnemanget ska heta Pro och kosta 299 kr/mån.

http://www.metro.se/2009/03/31/1591/val … -bredband/

5 Senaste redigerad av equinoxe (2009-04-05 10:35:18)

Sv: Vad kostar 3 bredband Pro egentligen?

Är det du som har tur eller är det så för alla nu? big_smile Fast man måste väl ha ett modem som klarar HSUPA, eller?

Andreas skrev:

Betalar 199 fast har inte pro abbet, fast får pro hastihet vilket fall.

6

Sv: Vad kostar 3 bredband Pro egentligen?

Nu har jag fått min första faktura som är på 199 kr. Jag kan inte förstå varför det står 299 kr/mån på Mitt3, men det spelar ingen roll så länge fakturorna stämmer.

7

Sv: Vad kostar 3 bredband Pro egentligen?

equinoxe skrev:

Är det du som har tur eller är det så för alla nu? big_smile Fast man måste väl ha ett modem som klarar HSUPA, eller?

Andreas skrev:

Betalar 199 fast har inte pro abbet, fast får pro hastihet vilket fall.

Kan vara så att man var en tidig kund före de delade och gjorde olika tjänster.
Precis måste ha hsupa modem för att kunna utnyttja det.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: Vad kostar 3 bredband Pro egentligen?

Om man var tidigt ute med pro så tog dom 299 för det abb. när sedan din bindningstid tog slut så ändrade dom till 199, men "mitt 3" har ju aldrig förmedlat en riktig bild av saker och ting så där finns väl det gamla abb. priset?