1

Tråd: WIFI-anslutning

Hej på er.

Jag har ju fått så bra hjälp av alla här tidigare så jag provar med en annan grej som egentligen kanske inte hör hemma här, men i alla fall.

Jag har köpt en ny mobil med WIFI-anslutning och skulle vilja kunna surfa med den via mitt ICE-net modem och Dovado UMR. Telefonen är en SE C905 och den hittar Dovado-nätverket, och jag har angivit nätverkslösenord (WEP). Telefonen ansluter men jag kan inte öppna internet via telefonen. Det står "kommunikationsfel" Avaktiverar jag WIFI så funkar det utmärkt. Men jag vill ju kunna använda WIFI när jag har möjlighet till det. Vad gör jag för fel?

Mick

2

Sv: WIFI-anslutning

Kan du testa för skoj skull att ändra krypterings metod från WEP till WPA?
Se hur det beter sig då.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: WIFI-anslutning

Googlade lite snabbt.

Hittade följande om SC905
1. Dålig WLAN räckvidd på telefonen, så när du gör tester var nära UMR:en.
2. Såg att många rekommenderade att uppgradera telefonen

3. Ändra WEP till okrypterat undertiden som du håller på och felsöker. Glöm inte sen att slå på krypteringen igen.

Mvh
Mathias

4

Sv: WIFI-anslutning

SEgillar att  lägga in lite extra spärrar här och var i menyerna så kolla att det inte finns något om authentication t ex.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.