1

Tråd: Mobilt bredband - kraschar

Mitt Telia mobila bredband (Huawei E220) strular ofta, i ärlighetens namn varje dag, mestadels på kvällen. Fenomenet är dock att Skype oftast fungerar, men att ansluta till internet, det går inte. Oftast ligger internet nere från eftermiddag till efter tolv på natten. Men även under dagen kan det vara samma problem.

Jag har varit i kontakt med Telias telefonsupport och alla inställningar verkar vara i sin ordning. De kunde inte finna någon orsak till detta problem. Jag har också testat modemet i en annan dator och då var det samma problem. Till detta hör också att jag bytt SIM-kortet från mitt Huawei-modem till ett likadant modem hos en kollega. Min kollega fungerar det nämligen för hela tiden, trots att vi sitter bredvid varandra. Men inte heller då fungerade det för mig.

Jag har också laddat ned uppdateringar från Telias hemsida, men det fungerar ändå inte. Har även lämnat in den till en Telia butik (dator + modem) men de fann inget knepigt eftersom internet fungerade den lilla stund de provade.

Är det någon som kan hjälpa mig med en förklaring och lösning på detta problem? Min dator är en Toshiba A300 om det kan vara till någon vettig information.