1

Tråd: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

Hejsan alla!

Jag har som sagt tre mobilt bredband och det är väldigt ostabilt, det fungerar inte alls bra med msn och jag blir utloggad hela tiden för att bredbandet kopplar ifrån, och sen när jag ska ansluta igen så går det inte, då måste jag starta om datorn för att det ska fungera. Sen går det inte jättebra att ladda hem saker av samma anledning, bredbandet loggar ut och sen går det inte logga in, det står fel nätverkstyp eller något, sen poppar det alltid upp en vanlig anslutningsruta som mitt mobila bredband måste ha någon weird anknytning till.

Kan någon hjälpa mig så att jag får ett stadigt mobilt bredband?

Mvh // C

2

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

laddar du torrents?

---- D100 + Turbo3G Pro 7,2/ 1,4 + Huawei 180 Black ----

---- Det är bara i lexikon lön kommer före möda. ----

3

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

Ja det gör jag, tillsammans med Vuze.

4

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

heryagu skrev:

Ja det gör jag, tillsammans med Vuze.

Gör då dessa inställningar:

Max antal anslutningar per torrent = 15
Max antal anslutningar globalt = 30

Även fast du inte aktivt är laddar ner något så kan detta medföra att ditt modem "klipper".

---- D100 + Turbo3G Pro 7,2/ 1,4 + Huawei 180 Black ----

---- Det är bara i lexikon lön kommer före möda. ----

5 Senaste redigerad av Patrik (2009-02-17 20:28:17)

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

Kolla annars Andreas finfina guide http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=470

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

6

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

Det fungerade inte ändå, även att jag ändrade där. Det kopplar fortfarande ner och sen går det inte att logga in igen förens man startar om datorn.

7

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

Om modemet får "hicka" så begränsa anslutningarna mer, sätt tak på upload också.
Du får testa dig fram, ta låga värden från början och arbeta dig upp istället.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

Men alltså, mitt bredband stänger ner sig självt även att jag inte har Vuze igång. Det räcker med att jag surfar på internet, eller har igång msn. Msn fungerar inte alls längre så fort jag har msn på så stänger bredbandet ner och jag måste starta om datorn.

9

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

heryagu skrev:

Men alltså, mitt bredband stänger ner sig självt även att jag inte har Vuze igång. Det räcker med att jag surfar på internet, eller har igång msn. Msn fungerar inte alls längre så fort jag har msn på så stänger bredbandet ner och jag måste starta om datorn.

Sorry läste lite mellan raderna.

Kanske kan vara värt att kolla på denna tråden.
http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=195

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

10

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

Det är helt lungt! ; )

Den tråden var ju helt fantastiskt intressant, jag provade att ringa upp efter att jag bytt namn på anslutningen och det gick att ansluta. Nu är det väll bara att vänta och kolla om jag blir ansluten igen när det laggar och kopplar ifrån antar jag. Men var hittar men loggfilerna, där man ser hur ofta det har kopplat ner och kopplat upp?

11

Sv: Tre mobilt bredband, turbo 7,2 mbit fungerar inte som det ska!

Men var ska man lägga .exe-filen så att den gör att datorn kopplar upp automatiskt?