1

Tråd: Vad har hänt med Dovado?

Man hör inget ifrån dem längre eller ser några nya produkter ute på marknaden.
Har dom någon större verksamhet längre?

2

Sv: Vad har hänt med Dovado?

dom kör med wifi , dom har övergett mobilt internet marknaden

Hemma: Fiber 1000/1000 Mbit
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st  Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi

3

Sv: Vad har hänt med Dovado?

Ok, lite synd gillade produkterna hade gärna sett lite mer avancerade routrar och FW från dem.
Nu kör jag inte mobilbredband hemma längre sedan länge men det finns ggr då mobilt är den enda permanenta lösningen för en tid och man vill använda en router.

4

Sv: Vad har hänt med Dovado?

Nyaste routrarna var av dålig kvitet tyvärr, UMR har även 'dött' en kondensator som har gott, kollade märkningen 'tveksam kvalitewt på den' om ska ha produkten över 10 år, tyvärr.

Dom adderade betal tjänster (vilket jag bara hatar av princip) i sina produkter så jag slutade att rek dom, samt de med nya lådan gick varmt internt när jag mätte med IR picka, var under max temp men gör att livslängden blir kort speciellt om använder många WIFI / IOT saker mot dom, så de flesta har falerat, har ersatt dom med andra märken som fortfarande har MBB routrar, oftast har desa inbyggda modem som funkar klander fritt hittils iaf, lite synd att ett ett 'svenskt' företag inte klarade att hålla kvalitet på sakerna, varför jag hoppade beta testningen av dessa för många år sedan.