1

Tråd: MIMO-yagiantenn för LTE450

Hej,
eftersom jag har problem med täckning och hastighet vid mitt fritidshus så är jag på jakt efter så kraftig antenn som möjligt. Jag har idag en ACY12 från Malux. Den fungerar hyfsat men ger väldigt låga siffror för upphastighet.

Jag har nu sett en antenn från INDUO heter GYA03 och som är en MIMO-antenn med två antenner som samverkar.
https://www.youtube.com/watch?v=OVRw8p6WChs
Tyvärr säljer inte Induo till privatpersoner och de verkar inte ha några återförsäljare utan säljer bara till installatörer och organisationer.

Är det någon här på forumet som har provat den här antennen? Är det rent av någon här som kan förmedla ett köp av antennen?

/S-E

2

Sv: MIMO-yagiantenn för LTE450

Det ser egentligen inte ut som yagiantenner utan som någon form av logperiodisk antenn vilket knappast bör behövas för det smala frekvensband som 450 LTE använder. Antennerna är påtagligt korta för det gain de anges ha.

Jag har en 16 elements yagi som jag köpte för NMT450 för länge sedan. Svenskbyggd av Algon, hög kvalitet. Ca 16 dB förstärkning. Kraftigare 450-antenn finner du knappast. Därtill har jag en mindre med 7 element. Ingen av dem har suttit uppe ute. De kan monteras för Mimo där den större antennen används på den utgång på vilken routern sänder, detta för bästa uppload. (vanligen gäller MIMO endast nedlänken, ska man ha max uppload ska den sändande antennen stå 45 grader från horisontalplanet. Man bör testa om + eller - 45 grader är bättre.

Båda är till salu eftersom det inte är aktuellt för mig att använda 450 bandet. Kontakta mig via PM funktionen vid intresse.

Skickar mått och foton vid behov.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.