1

Tråd: Obegränsad surf hos Teleman

Har någon erfarenhet kring MVNOn Teleman? De har ett erbjudande likt det Universal Telecom hade förut, dvs 1 Mbps obegränsad surf: http://teleman.com/privat/telefoni/mobil/tillval.htm

Nu har jag förvisso kvar mitt abonnemang hos Universal så för mig är detta ointressant... Men bra att känna till om Universal säger upp avtalet i framtiden.

2 Senaste redigerad av Discover (2017-02-10 07:44:16)

Sv: Obegränsad surf hos Teleman

Försökte beställa och fri surf för 69 kr verkar bara vara en tilläggstjänst, så man  måste välja ett dyrare abonnemang i grunden (249 kr för 4 GB) sen kan man lägga till fri surf för 69 kr.

Så förstår jag det iaf.

Sedan har alla abonnemang 24 månaders bindningstid + 1 månad uppsägningstid.

http://teleman.com/privat/telefoni/mobil/faqs.htm

Så allt det för lite fri surf, nej tack.

Då är Net1 bättre med sitt fritidsabonnemang som ger helt fri surf utan bindningstid.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Obegränsad surf hos Teleman

Jag har haft kontantkort hos Telenor med tilläggstjänsten Fri Surf 1 Mb för 69 kr/mån sedan 2010. Nu har jag fått mitt mobila bredband brutalt avstängt utan förvarning och mitt saldo nersatt från nästan 200 kr till 0 kronor. Är detta för att förse turisterna med "fri roaming"?

Dovado 4GR - ASUS 330N3G - Telenor Huawei E1750 - Gigaset IP

4

Sv: Obegränsad surf hos Teleman

LeifGib skrev:

Jag har haft kontantkort hos Telenor med tilläggstjänsten Fri Surf 1 Mb för 69 kr/mån sedan 2010. Nu har jag fått mitt mobila bredband brutalt avstängt utan förvarning och mitt saldo nersatt från nästan 200 kr till 0 kronor. Är detta för att förse turisterna med "fri roaming"?

Mitt obegränsade surf hos TRE försvann den 12/6. Surt efter att ha haft detta i 5 år, dessutom i maxhastighet för 69kr/mån. Måste skaffa fast uppkoppling nu. Det är inte alltid utvecklingen går framåt..Detta pga EU's fria roaming, ingen hit för mig eller dig dock.. Mitt gamla Comviq kontantkort funkar inte heller att svara i EU nuförtiden p.ga EU's fria roaming..