1

Tråd: DÖD DOVAFO 4GR?

Får inte längre kontakt med den ...någon som vet hur man skall kunna komma in i den igen? Har tryckt på RESET borde finnas på 192.168.0.1 men det gör den inte . Wifi DOVADO kommer inte heller upp?
vad är det för fel och är dn möjlig att väcka igen ?

2

Sv: DÖD DOVAFO 4GR?

Lyser alla lampor?
Får du ip adress när du ansluter med sladd?
Prova att hålla in reset igen.

3

Sv: DÖD DOVAFO 4GR?

Dovado har/hade nån rescue-mjukvara som skulle kunna vara till hjälp i såna här situationer. Jag är dock osäker på om det finns till 4G och var man hittar det på Dovados sidor.

Det kan vara värt att kontakta Dovados support för rådgivning.

4

Sv: DÖD DOVAFO 4GR?

Power och wlan lyser men inget wlan dyker upp som går att ansluta
Nej, jag får inte någon IP adress på datorn som ansluter med sladd och jag kan inte själv ansluta till 192.168.0.1
Det finns rescue mjukvara till 4GR men den har jag kört och den hjälpte inte.
Det enda jag inte provat är att ladda ner en config fil eftersom det på adress 192.168.1.6 tycks gå att göra . Om det är någon som har en sådan config fil för 4GR så skicka gärna en sådan till mig

5

Sv: DÖD DOVAFO 4GR?

Även om pwr lampan lyser kanske inte nätadaptern orkar ge full spänning till övriga delar i routern

6

Sv: DÖD DOVAFO 4GR?

1951 skrev:

Även om pwr lampan lyser kanske inte nätadaptern orkar ge full spänning till övriga delar i routern

Är det en gissning eller är det något du vet kan hända på en 4GR ?

7

Sv: DÖD DOVAFO 4GR?

Inte just 4GR men jag har råkat ut för sådant på flera digitalboxar för TV. Det är ju välkänt att nätadaptrar orsakar många konstiga fel.
Tillverkarna snålar ofta på nätadaptrarnas kvalite.