1 Senaste redigerad av SM6VTT (2014-09-20 21:27:58)

Tråd: Nätverkskamera och epost

Jag försöker få e-post larm att fungera med mitt mobila bredband från 3 men det verkar inte helt enkelt.

Söker man på nätet så får man olika svar... jag har gjort detta förut men då var det en annan kamera.

Någon som vet? Dessa fält finns :

SMTP server
Sender(×××@×××.com)
Password
Receive E-mail(×××@×××.com)
SMTP port
SSL on/off

Net1 D35 - Mastmonterad LTE router Mikrotik - Comhem 50

2

Sv: Nätverkskamera och epost

Kolla smtp server och kolla port, port 25 brukar vara standard men är ofta som standard blockad host operatörerna också.
Så brukar finnas någon alternativ port från post leverantören 587 eller liknande.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av Jonny (2014-09-21 07:55:09)

Sv: Nätverkskamera och epost

Om du gjort det förut så borde det inte vara ett problem för samma fält borde funnits i den andra kameran du fått det att fungera på?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Nätverkskamera och epost

Andreas skrev:

Kolla smtp server och kolla port, port 25 brukar vara standard men är ofta som standard blockad host operatörerna också.

@Andreas
vet du varför dom blockar just denna port om det ändå fungerar med en annan?
hade detta med Telenor och dom sa då jag frågade 1:a gången att på deras 3g nät var det begränsningar men ej på 4g ab. Visst funkade det men g-mail tyckte efter ett tag att det var spam:heheh

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: Nätverkskamera och epost

@Johnny
Vad min magkänsla säger så handlar de om att begränsa tillgängligheten till att kunna skicka e-post på standard viset som utnyttjas av virus/trojaner/bots som troligen finns massvis i nätet, dvs på Ragnar och Agdas dator hemma på kammaren. Sen att de lägger en annan port som alternativ är enbart för att sätta käppar i hjulen för de som försöker utnyttja detta med automation. Så det är en basal lösning på ett basalt problem som man inte kunde se framför sig i e-postens begynnelse. Då man går ifrån protokollets standard för att hämma utnyttjandet av de, "typ".

--
Jag använder denna smtp setting i min mobil för mina epost konton på mobilabredband och gmail: SMTP port (SSL): 465

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Nätverkskamera och epost

Prova smtp.tre.se
Port 25