1

Tråd: Obegränsat mobilt bredband sökes

Hej,

Jag är ute efter att överta ett obegränsat mobilt bredband, kan även tänka mig att hyra ett.

Helst tele2 men andra operatörer går också bra.

Mvh
Mattias Andreasson
0723631774
mattias.andreasson1@hotmail.com

2

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Hur länge skulle du behöva det?

Sony Xperia Z1 - Iphone 4S - Netgear MBR 1310 - Huawei E3131
==============>Samtliga med 3<===============
---------------------------Obegränsad surf----------------------------

3

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Kanske ett år eller eventuellt mindre, väntar på fiber, men har inte fått någon besked än när de e klart.

4 Senaste redigerad av idgforum (2014-08-11 16:40:12)

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

mattias.andreasson1, Registrerad: 2014-08-08 så tyvärr tror jag du kommer få svårt att någon nappar utan att du legitimera dig på något vis.

5

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

finns inga obegränsade mobila bredband..... har heller aldrig funnits vad jag vet

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Skulle inte rekomendera någon att låna ut eller hyra ut sitt abonnemang.

7

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Ungefär lika illa som att lånaut bankkontot.

8

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Vad negativa alla är tongue är bara i väldigt stort behov att få tag på ett obgränsat, då vi är 4st som använder nätet hemma och bara har möjlighet att få bredband via mobilt.

Har inget problem heller att ta över ett abonemang isåfall, de finns ju blanketter som man kan beställa hos operatören så de går rätt till smile

Ingen lust att beställa dessa här mobila bredbanden som finns idag med 60gb gräns då de tar slut på en vecka tongue

9

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Finns, som andra skrivit i tråden, inget obegränsat. Jag har ett tele-abb från Telenor med obegränsad datatrafik men inget hindrar Telenor att göra som TRE. De satte 70 GB tak på sina obegränsade som om skammen ramlat nerför berget, även var bundna.

10

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Nej, de är ju de och de är förjävligt att de ska vara så, de borde ju kunna ge folk möjligheten då att betala extra för att få obegränsad datatrafik, då de är fullt medveta om att de finns folk som inte har någon valmöjlighet att använda något annat som fast bredband.

I Finland är de ju möjligt med obegränsad datatrafik och då kan man ju tycka att de borde vara det i Sverige med, de är ju bara för att dom vill ha de så och inte för att kapaciteten inte räcker till som operatörerna påstår.

11

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Hur vet du att kapasiteten räcker till för allt de som dem vill göra på nätet?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

12

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Net1 hade (har ?) ett specialavtal för företagsabb. där man under vissa förutsättningar och vid behov kunde få en hel antennsektor för sig själv. Det här innebar/innebär förmodligen inte obegränsad kapacitet men var/är ett intressant alternativ som med hänsyn till den begränsade bandbredden i praktiken var värdelöst för stora volymer och snarast avsett för affärskritisk lågkapacitetstrafik.
Den måhända dystra verkligheten är att obegränsad kapacitet är en fiktion och omöjlighet med MBB. Behöver man obegränsad kapacitet återstår - hur tragiskt det än är - att fixa fiber eller att flytta.....

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

13

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

jonasolof skrev:

Hur vet du att kapasiteten räcker till för allt de som dem vill göra på nätet?

Om man ska tro trådskaparen kan de det i Finland. Kollade som sagt i Tyskland innan sommaren och de hade ett abonnemang de kallade mobilt Flaterate. Skrattade när jag läste att de inte var många GB man fick med den "flatan".

14

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Är samma här, total,flatrate är långt ifrån obegränsat...

Ang annan sak...
Splitta tråden? Då den ligger i köp och sälj....

Övriga operatörer, kanske passaar bättre?
Trådskaparen får bestämma... Faktiskt.

Går ivf att verifiera individen, om nu någon vill låna ut sitt mbb.
Sedan om det är den jag TROR så är det troligen inget strul.
Men "uthyrning av mbb ger direktavslut" om operatören får nys om det, se villkoren.

P out.

15

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Hej,

Jag var egentligen ute efter att ta över ett mobilt bredbands abonnemang som har lite högre datamängd än vad som går att få tag i idag.

Så är de någon som har ett Tele2 abonemang som inte kostar över 700kr i månaden för 60gb, så bara hojta till smile

16

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

http://www.alltele.se/mobilt-bredband

17

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Ja, bra pris på alltele.
Men ingen täckning här ivf.
Bara gsm och <6mbit 3g.

Tele2 måste ha stora problem med ekonomin, nu fimpar dom även web hotellet...

18

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

G-Man skrev:

Ja, bra pris på alltele.
Men ingen täckning här ivf.
Bara gsm och <6mbit 3g.

Tele2 måste ha stora problem med ekonomin, nu fimpar dom även web hotellet...


Då får vi hoppas på det, och att 3 köper upp dem :-)

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

19

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Okej, nä dom har inget täckning där jag bor heller, men bredbandsbolaget, telenor och tele2 har väl samma 4G nät va?

Tele2 fungerar fint fär jag bor, iaf över 4G, så är de någon som har nån av dessa som har hög datamängd, så tar jag gärna över de abonemanget smile

20

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Tele2 och Telenor byggde sitt delad 4G nät tillsammans via N4M (Net4Mobility).

21 Senaste redigerad av Micke (2014-08-21 10:54:48)

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Sam skrev:

Tele2 och Telenor byggde sitt delad 4G nät tillsammans via N4M (Net4Mobility).

...och det är fortfarande bara de som har full 4G-täckning här ute bara 1 mil söder om V:ås! http://www.mobilabredband.se/forum/view … 198#p59198

Ps.: Är nöjd med mina hastigheter och max 200 GB för 349:-/månad. smile

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

22

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

Jonny skrev:

finns inga obegränsade mobila bredband..... har heller aldrig funnits vad jag vet


Jodå! Jag har ett telenor 3G utan begränsning. 99kr+moms/månad. :-)

23

Sv: Obegränsat mobilt bredband sökes

De låter bra de smile du kan nå mig på 0723631774 eller mattias.andreasson1@hotmail.com, så kan vi isåfall genomföra affären den vägen smile //Mattias