1

Tråd: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Hejsan , det är såhär att jag har stött  på lite problem. Jag köpte ett mobilt bredband från Telia (7.2mbit)  och jag har inte upplevt några större problem förens i Onsdag. Det började med att jag va tvungen att installera om WorldOfWarcraft på min dator för att jag inte kunde ladda ner den nya patchen. Så jag tog bort spelet och när  jag skulle installera om det kom jag på att fan , jag har ju inga skivor (lol) eftersom jag precis flyttat hemifrån så har jag glömt skivorna hos mina föräldrar! Så jag knalla ner till närmaste Spelbutik och köpte nya skivor (Bara Original skivor). Sen installera jag dom och ladda ner expansion från Blizzards hemsida. Funkade fint med allt och jag kunde spela ett tills jag börja bli disconnected från spelet så jag bestämde för att installera om spelet igen , så jag tog bort och installerade det igen , men när jag skulle ladda ner expansionen igen från hemsida står det "your computer seems to be behind a firewall". Och det laddar unger 100MB om dagen så det är riktigt segt. Och även hemsidor har blivit mycket segare! t.ex det tog 3 mintuer att ladda den här sidan. Jag har provat stängt av brandväggen också men utan resultat. HSå vad sak ajg göra för att få det att funka? är det fel med modemet eller är det nått annat fel?Mvh Alexz.

2

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Låter inge vidare de där.

Ta en titt här, försökt göra en liten guide för att se om man har publik ip adress.
http://www.mobilabredband.se/ip

Det kan ju också vara dina DNS'er som är kassa, fast telias brukar funka skapligt va jag hört.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av Alexzander (2008-10-19 20:45:34)

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Jag följde guide du skicka och det  jag fick fram va ungefär :
PPP adapter HUAWEI3G.Telia connect:

Connection-specific DNS suffix . :
IPv4 Address ----------------------: 90.235.28.134
Subnet Mask ----------------------: 255.255.255.255
Deafault Gateway----------------: 0.0.0.0

Provade att skriva ipconfig 2ggr och samma svar båda gångerna men det här gjorde inte så att nått gick snabbare ;(
jag ska tillägga att jag har Vista och jag har Ett modem  som man stoppar in ett kontantkort i.
Jag är väldigt ny inom det här med mobilt bredband.
Jag har inga problem att spela spelet problemet är att jag kan inte ladda ner patcherna och att internet sidorna tar för lång tid att ladda. Det har inte varit såhär tidigare. Men det kanske är så som jag läste nånstans att man kan bara ladda ner en viss storlek i månaden , och jag har laddat ner kanske 5-7 den här månaden så dom kanske har begränsat min uppkoppling bara för den här månaden.

4

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Visserligen kan jag se att du kom in på sidan med den ip'n också.
Vet inte hur kontantkorten funkar riktigt, hört att vissa blockar ALL trafik in, dvs du kan surfa runt snällt på internet men ingen info kan skickas till dig utan du kan bara hämta.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Telia blockar massa skräp i sin firewall.
Blizzards downloader använder sig at bittorrent för att ladda ner filerna.
Gissar att telia inte gillar det.

I downloader kan du under option ställa in disable peer to peer download eller något sådant. Testa disable det.

En annan sak du kan göra är att ladda ner patchen från någon mirror sida. De brukar ha mycket snabba downloads..

http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors

^^^finns länkar till mirror sites

/M

6

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Opps, använder de bittorrent för att dist patchar, där det man på.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Japp för snabb nerladdning, disable man peer to peer, så är det en http feed men den är relativt slö stypt på 100kb/s :-(

/m

8 Senaste redigerad av Alexzander (2008-10-20 14:45:57)

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Fyfan vad jag uppskattar den här hjälpen! Nu ska jag prova om det fungerar! jag återkommer!


Ps. Det gick att ladda ner patcherna tidigare men efter jag installerade om spelet så funka det inte längre.

EDIT : Prova att stänga av peer to peer , funkade inte. (blizzard downloader)
Sidan som du länka till patcherna fatta jag inte ett skit av tongue Vilken ska jag ta?

9

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Andreas skrev:

Visserligen kan jag se att du kom in på sidan med den ip'n också.
Vet inte hur kontantkorten funkar riktigt, hört att vissa blockar ALL trafik in, dvs du kan surfa runt snällt på internet men ingen info kan skickas till dig utan du kan bara hämta.

det har funkat förut men nu i helgen så sluta det fun gera , eller ja det skulle ta ungefär 1 vecka att tanka hem TBC från wow europe.

10 Senaste redigerad av Mathias (2008-10-20 20:42:24)

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Finns även en inställning "throttle" någonting slå av den alternativ slå på den. Och testa om du får snabbare nerladdning.

Låter som om blizz downloader "fyller din uppströms pipa".

Det är nämligen så om din uppströms pipa belastas till 100% så blir din ner pipa lidande oxå.

/M

11 Senaste redigerad av Alexzander (2008-10-21 02:11:33)

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Hmm , som jag tror att det är så har jag gjort nånting som har segat ner det. Eller så kanske det är så att jag har begränsat saker som jag kan ladda ner t.ex att du kan bara ladda ner 5Gb i månaden. För att det har funkat men i Fredags så funka det inte längre sad

12

Sv: Problem med nerladdning / Seg laddning på hemsidor

Ring kundtjänst och hör

/m