1

Tråd: Fastprisabonnemang Norden och Europa

Såg att Telia nu börjat sälja extra tjänster för Norden 299kr och Europa 499kr.

Detta ingår då:

Prata    1000 min
Sms    1000 st
Mms    1000 st
Surfa    1 GB


Vad tycker ni om denna typ av tjänst som man kan aktivera med ett sms. Tycker själv att det är välkommet för dem som kanske ska jobba några veckor i EU och drar iväg ett SMS för att aktivera tjänsten och den är löpande 30 dagar tills man säger upp den som jag förstår de.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

2

Sv: Fastprisabonnemang Norden och Europa

Ser ok ut, utom surfen var lite snål om man ska mejla/molna lite bilder, iaf för 500kr
Billigare med usb sticka och porto :-)

3 Senaste redigerad av idgforum (2014-07-21 06:39:46)

Sv: Fastprisabonnemang Norden och Europa

G-Man skrev:

Billigare med usb sticka och porto :-)

Där satt spiken!
(Borde skickas till EU-kommissionen)

ELLER

G-Man skrev:

Billigare med usb sticka och porto :-)

Det var det mest miljöfientliga råd jag läst. Du menar på allvar att för att spara några 1000 kronor ska man skövla skog för att göra kuvert, skita ner vatten och luft på att tillverka plasthölje till usb-sticka för att inte tala om att sno kisel från solcellstillverkningen för att tillverka chips. Nu ska eländet transporteras. Bensindriven postbil till flygterminalen, fotogendrivet flygplan ska ta sig till Sverige, dieseldrivna lastbilar ska köra upp usb-stickan till närmaste postsortering och bensindriven bil ska köra ut usb-stickan till din vän.

Nej, skärp dig och tänk på miljön!

4

Sv: Fastprisabonnemang Norden och Europa

?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: Fastprisabonnemang Norden och Europa

Fast vi är nog många som relativt ofta måste skicka stora (bild)filer på stickor och DVD-skivor med snigelpost eftersom det tyvärr inte är realistiskt över MBB. Har Du fiber är det naturligtvis inga problem. Ett femtiotal högupplösta bilder i RAW-format är inget för MBB.....

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

6

Sv: Fastprisabonnemang Norden och Europa

Jonny skrev:

?

+1

7

Sv: Fastprisabonnemang Norden och Europa

-1

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: Fastprisabonnemang Norden och Europa

+-0 får jag kontra med då. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: Fastprisabonnemang Norden och Europa

idgforum skrev:
G-Man skrev:

Billigare med usb sticka och porto :-)

Där satt spiken!
(Borde skickas till EU-kommissionen)

ELLER

G-Man skrev:

Billigare med usb sticka och porto :-)

Det var det mest miljöfientliga råd jag läst. Du menar på allvar att för att spara några 1000 kronor ska man skövla skog för att göra kuvert, skita ner vatten och luft på att tillverka plasthölje till usb-sticka för att inte tala om att sno kisel från solcellstillverkningen för att tillverka chips. Nu ska eländet transporteras. Bensindriven postbil till flygterminalen, fotogendrivet flygplan ska ta sig till Sverige, dieseldrivna lastbilar ska köra upp usb-stickan till närmaste postsortering och bensindriven bil ska köra ut usb-stickan till din vän.

Nej, skärp dig och tänk på miljön!

Lastbilar och flygplan kommer nog tyvärr att gå oavsett ett kuvert med en USB-sticka i.