1

Tråd: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

intressant hur man lyckats få Google Earth ta fram adressen och visa den på kartan
för går ej att söka på ip så där

http://forums.smallnetbuilder.com/showp … ostcount=2

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

Men hur gjorde man?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

ja det undrar jag med ?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

Det går att få område på ip, att sedan länkaihop med en karta är ingen biggy.
Kolla på whats my ip m.fl.
Bara att samla gps+wifi+ip i en fbi/nsa/google databas och klart... Alla springer omkring med gps och wifi samt dataanslutning igång, tex läcker android kopiösa mängder data, som blir med tiden sökbart.

Provat att stänga av gps, och använda wifi för position istället ? B-)
Har funkat länge.

5

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

Gick in via nallen precis och hajade inget. Visar den RIPE regnade adressen eller hur funkar de?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

Man kör med det här verktyget och det är ju inget nytt.

http://www.iptrackeronline.com/

Jag bor i kanalen bredvid klarastrandsleden/centralstation i Stockholm smile

Sen vete tusan hur man fått så exakt positionering för kinesen?

Om man har en Android (eller iPhone med sina verktyg) så kan man ju roa sig med det här:
https://www.google.com/android/devicemanager

Sen kan man roa sig ännu mer och kolla precis hur luren förflyttats sig x dagar bakåt.....

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

7 Senaste redigerad av Jonny (2014-06-01 08:54:58)

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

detta har med används... funkar ju inte så att man kan med denna site kontrollera området där man är med det IP man har....utan bara var ISP finns reggad.... så är väl inte så användbar då jag bor i Uppsala men mitt IP hänvisar hit.

http://www.forumbilder.com/images/2014/06/01/telenor1.jpg

så kinesens position är nog helt fel skulle jag tro

http://www.ntunhs.net/lang/EN/index-1.html

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

8 Senaste redigerad av plun (2014-06-01 09:40:34)

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

Jonny skrev:

detta har med används... funkar ju inte så att man kan med denna site kontrollera området där man är med det IP man har....utan bara var ISP finns reggad.... så är väl inte så användbar då jag bor i Uppsala men mitt IP hänvisar hit.

så kinesens position är nog helt fel skulle jag tro

Jo det är ju principen och sen är då IP-serier spårbara till vilken stad en anslutning sker från om det är en fast anslutning.

För en mobil har jag aldrig sett annat än operatörens registreringsort.

---------------------------------------------------------------------

Sen är det viktigt att man känner till hur en GPS kan nyttjas, enligt tidigare google-länk och den tekniken har då både fördelar samt nackdelar främst om man inte känner till hur GPS-postionering används. Ett av huvudskälen att jag aldrig skulle köra ett Google-konto utan tvåstegsverifiering för en inloggning.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

9

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

Skilj på mastrelaterad positionering sådan som man kan få med lociloci och ip-positionering där platsen ofta kan ligga flera mil fel beroende på var operatören av bredbandet väljer att visa positionn.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

10 Senaste redigerad av plun (2014-06-01 16:55:42)

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

En mast/basstation har ju aldrig en fast IP-adresserie så att man kan särskilja masterna.
Så snabbt det är genomförbart så dyker signalerna ner i en fiberkabel och vidare till DHCP-servern någonstans och den håller ju inte reda på att dela ut vissa IP-nummer till en viss mast, jag har iaf aldrig sett något "mönster" hos Telenor eller Telia.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

11

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

hissnande tanke om man kunde tracka ett ipnummer som gjort intrång i det egna nätverket till en byggnad..... ja om man nu inte jobbar på NSA dvs

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

12

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

Tracking till mast via lociloci går inte via ip-nummer (enbart -hur det funkar vet jag inte men operatören vet ju till vilken mast telefonen är ansluten (obs funkar bara för telefoni, ej för data men för GSM oh 3G är det ju samma)) . jag har testat ett antal gånger och lociloci visar mastens posítion i Google earth så att man kan se GSM antennerna t ex på toppen av ett vattentorn, t o m vilken enskild antenn om satellitbilden är bra.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

13 Senaste redigerad av Jonny (2014-06-01 19:18:17)

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

nu vet jag att det går att spåra till ip från till och med kontantkort och EMI nummer  med (enligt tidigare inlägg i annan tråd) då polis spårat det till en person i min närhet och dator+ adress..... hur dom gör...na det ville dom inte säga men att dom trackat ner till en specifik person =yes wink
så det är inte bara NSA som kan som det verkar:hehe
önskar att man hade kunskapen och verktygen wink
det jag vet är att om man bara har tidpunk tex för ett intrång så går det att spåra det bakåt genom olika master och sedan binda ip med IEMI nummer.... eller något i den riktningen....tidsödande + kostsamt tror jag med.
men att göra det med ip tracking siten....nja det går nog bara i misson impossible världen för så lätt är det inte

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

14

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

En operatör vet ju precis vilken kund som har ett visst IP-nummer uppkopplad rent fysiskt varifrån. (förutom då kontantkort mer än var anslutningen sker).  Och det ligger ju främst i operatörens ansvar för Abuse-ärenden.

Sen är det då en viss debatt om när, vid vilken misstanke och hur en polis ska kunna få ut sådan information.....

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

15

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

Skillnaden är att 'nsa' osv har informationen redan, då dom får den dynamiskt vartefter, och man samkör olika saker. Företag undre usa's paraply måste lämna informationen, krypteringsnycklar, samt dom hämtar information på eget vis oxo.
Denna lagstiftning ville svenska politiker införa, men dom får information bakvägen. Det sker byteshandel av information via gamla avtal 'pre internet' - så de dolda myndigheterna har alltid vetat och kunnat/kan få informationen. Men dessa myndigheter bryr sig inget om blocket/tradera scams.
Nu ville tex polis myndigheter även få informationen utan krångel, även andra myndigheter tex fk för att kolla vab osv.
George Orwel 1984 ;-)

Jag har labbat med lite olika prylar,
Om man samkör mac#, ip#, mobilnummer(som mobilerna läcker), gps (som mobilerna läcker), ssid vs gps länkning(någon med gps igång och wifi igång går förbi en krypterad wifi - nu är wifi/mac# platsbestämd !
Detta går att söka efter via de 'dela wifi hotspots' som finns
Osv osv...
Totalen blir att placeringen går att hitta.

Dovados routrar visar gps kordinater, om det är igång.

16 Senaste redigerad av plun (2014-06-01 20:11:37)

Sv: Hur har man lyckats med att tracking detta ?

På med "halmhatten".... NSA-varning smile

Att en operatör håller reda på sina kunder beror på deras Abuse-ansvar, alla operatörer har då en abuse-adress.

Abuse betyder då på svenska "missbruk av en tjänst", sen kan man då begå brott med hjälp av tjänsten och då kan polis/åklagare begära ut uppgifter om abonnenten från berörd operatör.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile