1

Tråd: Val av router

Hej.

Har idag ett tele2 abonemang som tidigare hette Large 249:- mån och 40 Gig.
Vet inte hur länge jag kommer få ha det kvar bindningstiden har gått ut.
Använder en Huawei B593 som kom med abonemanget och har fungerat riktigt bra .

Men nu är det så om dom vill höja priset samt sänka volymen på mitt abonemang så kommer jag nog att byta leverantör. Jag kommer att vilja vara fri att byta som jag vill i framtiden.

Då kommer jag till min fundering vad kan vara det klokaste ev bästa router köpet för detta ändamål ?  Skall man gå på en Huawei B593 olåst eller ska man satsa på en Dovado Pro och ett modem ? Jag har en yttre antenn idag Poynting Xpol 9 dbi Mimo. Det skall fungera ihop med mitt befintliga nätverk som jag har hemma med några andra routers samt Nasar mm.
Jag kör detta idag med tele2 routern B593 an.
Det kommer att stå på samma ställe hela tiden så det behöver inte vara portabelt.
Kommer nog att vilja koppla in någon kamera längre fram.

Finns det några kloka råd här ute som jag bör ta till mig ? Var lägger jag pengarna klokast ?

Tacksam för tips.

2

Sv: Val av router

om du får behålla din nuvarande router kan du ju bara låsa upp den och köra vidare på den om de funkar bra smile

Sony Xperia Z1 - Iphone 4S - Netgear MBR 1310 - Huawei E3131
==============>Samtliga med 3<===============
---------------------------Obegränsad surf----------------------------

3

Sv: Val av router

Instämmer

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Val av router

Kaffe skrev:

om du får behålla din nuvarande router kan du ju bara låsa upp den och köra vidare på den om de funkar bra smile

Ja den har fungerat bra, men för ett några år sedan så sa jag upp abonnemang med tele 2 och då fick jag skicka in min B260 router då.
Så funderingen är väl i så fall var är det bäst att lägga pengarna.  Men jag ska ta och kolla med tele2 hur det är i detta fall.