1

Tråd: Är det någon som har Prishistorik för 4G Premium fri surf 249:-/månad

Telenor har börjat skicka fakturor som ligger 150:- över det jag tecknade mig för.

Jag skaffade telenors 4G Premium Fri Surf i januari 2013 till priset 249SEK/månad. Där ingick en 3månaders period som var gratis och sedan skulle det kosta 249:-. Problemet är att telenor nu fakturerar mig 399:-/månad och påstår att det är vad detta abonnemang kostar.
Behöver alltså er hjälp att bevisa att det finns andra med samma abonnemang som betalar 249:-.

Jag tror att Telenor höjt priset på ett populärt abonnemang och bara trycker ut det på alla som har abonnemangsformen.

Tyvärr står inte månadskostnaden på avtalet så jag kan inte bevisa något med mitt avtal som jag sparat.

Det gör mig riktigt irriterad när de håller på och kör med oss "små" konsumenter.


Tack för hjälpen// Andreas

2

Sv: Är det någon som har Prishistorik för 4G Premium fri surf 249:-/månad

Är du under bindningstid fortfarande ? Då ska samma pris gälla. Villkoren ska ej förändras vesentligt under bindningen.

Om du ej är bunden, så gäller fritt fram att förändra villkoren sommeddelats i god tid.
Ungeför som att rikstan höjer bensinskatten årligen på bränslet, eller svt höjer tvångs tv-skatten.


Av mobiloperatörer ska man få allt skriftligen, eller banda samtalet med deras kundtjänst(då dom gör samma sak).