1

Tråd: Error 628:Anslutningen avbröts av fjärrdatorn... E1820 och AllTele?

Hej,

Hoppas jag postar i rätt avdelning.

Jag har precis köpt ett 4G abonemang från AllTele.
Jag hade sedan innan ett Huawei E1820 från TELE2 liggande som jag har låst upp och installerat senaste firmwaren från Huawei på.

Problemet är att när jag öppnar Mobile partner och klickar anslut så får jag följande meddelande "Error 628:Anslutningen avbröts av fjärrdatorn innan den kunde upprättas".

Signalstyrkan ligger på över 90% och det står WDCMA 3 SE AllTele(roaming) i nederkanten. Står även "no data connection".

Om jag istället klickar på ikonen för nätverk i aktivitetsfältet och väljer Alltele och anslut så får jag "Fel 619: Det gick inte att upprätta en anslutning till fjärrdatorn. Porten som användes för anslutningen stängdes".

Jag har rätt APN (sp-internet), PIN-kod har jag tagit bort. Har provat utan brandvägg. Connection type är inställt på RAS. Authentication, Access number står *99#.

Jag förstår att jag inte kan få LTE mottagning med E1820 men visst borde jag kunna surfa 2G/3G?

Jag har kontaktat AllTele men inte fått något svar. Jag kommer reklamera abonemanget pga dålig support men det vore intressant att få igång det innan och se hur det fungerar.

Mycket tacksam för hjälp!

2

Sv: Error 628:Anslutningen avbröts av fjärrdatorn... E1820 och AllTele?

AllTele kör med Telenors nät och ev behövs senaste mobila klienten

http://www.telenor.se/privat/kundservic … uawei.html

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile