1 Senaste redigerad av Info (2014-01-01 18:01:52)

Tråd: Min tid med NMT, Ice & Net1 är över

Hej.
Har lärt mig mycket på detta forum.
Men från i dag är min tid med Net1 över.

Min R90 stängdes av från nätet i går kväll.
Efter uppsägningen med hänvisningen till Net1 nya regler om strypning av hastighet till 0.

Har gjort hela resan från när de hette NMT och nyss hade fått frekvensen till att nu lämna Net1.
Hade betydligt bättre och snabbare hastighet med NMT och deras D35 än vad jag hade på slutet med Net1 och R90.
På den tiden kunde man ha två modem på ett abonnemang så jag har hunnit använda D35 D50? samt R90 och deras CDMA Telefon.

Väntar fortfarande på att stadsnäts anslutningen skall bli aktiverad då sitter jag på 100MB fiber.
Förseningen innebar att jag tillfälligt måste ligga på annan mobilbredbandsanslutning.
Skaffade en Telia 4G router och upptäckte till min stora överraskning att det finns 4G 800Mz som når hit trots att täckningskartorna säger att det inte finns.

Detta ger mig en anslutnings hastighet på 20Mb mot de ca 1Mb som jag på sista tiden lyckats klämma ur Net1

2

Sv: Min tid med NMT, Ice & Net1 är över

ja, du har samma slutsats som jag haft i flera år nu.
net1 är helt lost.
utlovade hastighetsökningar m.m. men hastigheten blev betydligt sämre osv.

välkommen till 3/4G :-)

3

Sv: Min tid med NMT, Ice & Net1 är över

Upp som en sol, ner som en pannkaka. Nu äntligen blir jag av med Net1. Håller inte måttet längre. Går över till 4g Tele2, funkar perfekt i skogen utanför Idre 10 gånger mer datatrafik än Net1 till mer än halva priset.

4

Sv: Min tid med NMT, Ice & Net1 är över

Jag har också lämnat Net 1 till förmån för Tele2 4G. Orsaken var att dom gick över till NAT adresser och då slutade mitt Dynamiska Dns att funka. Hastigheterna har aldrig varit i närheten av utlovat. Speciellt inte under högtrafik.
Deras support var helt oförstående och svarade att dom inte supportade detta. Men efter ett tag så gick det upp för mig vad som hänt och varför det slutade att funka. Jag skulle haft fast ip nummer istället. Inte blir man impad kan jag säga. Det enda som deras support säger är att man skall starta om modemet.
Tele2 funkar perfekt hos mig och jag får den utlovade hastigheten + mer data än hos Net1, dessutom lägre pris.