1

Tråd: E392 och doma får inte modemet att koppla upp

Hejsan någon som vet var problemet är?? Modemet funkar perfekt direkt i datorn, har nyaste firmware till doma men modemet kopplar inte upp alls, jag ser modemet och har bra signal.

2

Sv: E392 och doma får inte modemet att koppla upp

Har du senaste firmware på modemet också?

3

Sv: E392 och doma får inte modemet att koppla upp

behövs mer info,
fw rev#
modem och routern

usim har pinkod eller ej?

valt rätt apn?

routern hittar modemet?

osv

4

Sv: E392 och doma får inte modemet att koppla upp

Du kanske borde göra en factory reset på routern (8-sekunders RESET) med modemet isatt i routern. Låt den stå i några minuter för att autokonfigurera mobiluppkopplingen.

Tack,

Sam / Team DOVADO

5

Sv: E392 och doma får inte modemet att koppla upp

Modemet kopplar inte upp i routern men funkar perfekt i datorn, har pin avslagit så det borde inte va problemet, och har lagt in nyaste firmware till doma..... apn service.telenor.se  har gjort factory reset men hjälper inte

Status

Connection Status:

Signal Strength:

IMEI Number:

SIM IMSI:

Modem internal model:

Modem firmware:

USB Modem:

DISCONNECTED (RECONNECTING)

80 % -63 dBm (4G)

86099900108xxxx

24008470773xxxx (Telenor Sweden)

E392

11.335.31.01.07

Huawei CDC

6 Senaste redigerad av plun (2013-12-04 21:10:47)

Sv: E392 och doma får inte modemet att koppla upp

snutteb skrev:

Modemet kopplar inte upp i routern men funkar perfekt i datorn, har pin avslagit så det borde inte va problemet, och har lagt in nyaste firmware till doma..... apn service.telenor.se  har gjort factory reset men hjälper inte

Varför kör du med services.telenor.se som APN, (du har stavat fel i ditt inlägg men man väljer i rullgardinen)

internet.telenor.se kör jag alltid.

Osäker om services funkar med 4G... kan inte minnas att jag provat.

EDIT sen har du en systemlogg i routern!

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

7

Sv: E392 och doma får inte modemet att koppla upp

Löstes med internet.telenor.se och USB sladd. Igång på 4G.

Case closed