1

Tråd: Doma sunkig funktion

Har sen en tid tillbaka kört en Doma och E398 med BBB full fart 100gig.

Har kört med flertalet uppdateringar som är efter 6.2.7 bla den senaste och routern har som sagt stundtals inte klarat vanligt stream till radion utan att hacka och trassla.  Nu nergraderade jag rotern till just 6.2.7 och vips så kan jag streama svt play, öppet arkiv, tv3 play, tv4 play, kanal 5 play och webradio samtigt utan ett enda hack + att jag samtidigt kör bredbandskollen och får runt 17 mbit ner och 3 mbit upp.

Nån som kan svara på varför det är på detta vis?

Modem:E398 11.335.21.10.799  signal 48 % -83 dBm (4G)

2

Sv: Doma sunkig funktion

Gjorde du en factory reset efter att du gjort uppgraderingen första gången innan du började använda routern?

3

Sv: Doma sunkig funktion

Andy skrev:

Gjorde du en factory reset efter att du gjort uppgraderingen första gången innan du började använda routern?



Kommer inte ihåg om jag gjorde det efter första uppdateringen men under resans gång med olika nya uppdateringar så...

Men det har funkat hyffsat ett tag, kanske 1-3 dagar sen blir funktionen dålig med routern men ibland efter omstart av router efter 20 min typ. Har även provat olika inställningar för trådlösa delen och låst på både 4G 900 och 2600 eller bara 3G osv men det funkar allra bäst med 6.2.7 (felfritt, hackfritt och snabbt) Växlar jag över till fasta nätet så funkar routern direkt efter omstart utan krångel med annars samma inställningar som innan omstart.

Kör med 40Mhz (1+5) just nu.

Just nu funkar detta som det ska göra och tänker nog låta detta vara men mest nyfiken på vad som blir fel men nya uppdateringar.