1

Tråd: Fruktansvärt slött

Tja!

Har kört med tre och ett e220 i ett år nu. I början gick det bra, kunde pressa upp hastigheten i drygt 2mbit (med undantag för att uppkopplingen sket sig ibland). De sista veckorna kommer jag upp i MAX 0.4 mbit, det är lite underligt kan man tycka. Har provat en himla massa olika saker, med dovado, utan dovado, en hög olika datorer, testade ikväll att köra simkortet i en telefon som klara hsdpa. Med samma låga hastighet som resultat. Man kan fundera om jag har usel mottagning, men det har jag icke, hänger jag ut dongeln genom fönstret säger dovadon att jag har 95% i signalstyrka (hade det inte varit för några träd hade jag sett masten någon km bort)

Nog för att jag tycker att uppkopplingen har blivit segare och segare sen jag skaffade mitt abonnemang, logiskt med fler och fler som använder mobilt bredand här på landet där man inte kan får något annat) Men så här illa? Kör jag TPtest nu får jag 0.2 mbit...

Det konstiga är att jag har en kompis som bor drygt 800 meter härifrån som har samma abonnemang, samma modem, har får drygt 1,5 mbit när han kör TPtest.


Felanmälde till Tre igår, får se om de hör av sig inom fem dagar som det stod när jag felanmälde.

Någon annan som råkat ut för något liknande?

/Krille

Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

2

Sv: Fruktansvärt slött

Tjosan!

Jadu, du är i gott sällskap... jag har haft det sådär sedan ett par år sedan när jag flyttade till landet. Det lustiga är att det känns som om jag bor någonstans där det inte ens existerar någon karta! det är 8km från en tätort med turbo 3G... Telia funkar inte alls här, Tre har täckning men innebär inte att det fungerar bra för det. Samma symtom här med skillnaden att jag bara kan få upp till 0.384 (0.4-0.7 har bredbandskollen visat någon gång, och hur pålitligt är det??).
Telia hade usel support, Tre mycket bra eller om jag säger såhär, det låter iaf. som de är engagerade men jag ser inte att det händer något. De ringde senast idag och frågade om jag märkt någon skillnad, och jag kunde då meddela att senast igår kopplade det ner efter varje 30min period, och så har det varit under långa perioder under sommaren . Jag berättade också att jag uppfattar det som om det är kapacitetsproblem men det vill de inte lyssna på, de noterar det icke! Jag har haft en livlig eposttrafik med en mycket engagerad dam på kundsupporten i Tre och hon verkar ha gjort något, men skillnaden är...
Då det förhoppningsvis är ADSL på gång här så kommer jag förmodligen slunga iväg mobilt bredband till Onsdag i nästa vecka, men troligen får jag vänta... men den som väntar på ....
Jag vill bara att det skall fungera när jag skall använda det annars är det ju ingen vits, eller man kan göra såhär: du skall köra bil 20Mil. var 2.a eller var 3:e km, stannar du tar en bensträckare, har du tur startar bilen, sedan kan du fortsätta... osv.
Vem accepterar en sådan bil? Så bra fungerar mitt sk. mobilt bredband.


/Gert

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

3

Sv: Fruktansvärt slött

Kör du med för APN' adress?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Fruktansvärt slött

bredband.tre.se

Har testat annat också men utan positivt resultat.
roll

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

5

Sv: Fruktansvärt slött

Om du ändrar packet sizen, gör de någon skillnad, samt vad får du för speed med flera trådar.
Dvs fler hämtningar samtidigt.

Typ att hämta två filer från sunets ftp.
Då jag noterade att jag fick 150kb/s via en hämtning, men startade en till och de gick i samma hastighet,

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Fruktansvärt slött

Det tog två veckor, men nu går det som aldrig förr! 3.22 mbit enligt bredbandskollen. Testade att ladda hem en vanlig fil, 370 kb/s. Höll på att ramla av stolen. Så här bra har det aldrig fungerat!

/krille

Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.