1

Tråd: Nexa programmerbara brytare ej helt kompatibla med do

Nex'a klonish programmerbara brytare från tex jula ej helt kompatibla med dovado med tellstick.

går EJ att programmera med vissa iD på brytarna via dovadon,
väljer man random iD i routern så funkar detta ej heller, som jag tolkat detta så är det binärfel.


än hur det är så har jula rea på ip44 brytaren pga 'utgående' , men den funkar EJ 100% med dovado/tellstick så kan ta evigheter att hitta iD som lirar...
:-)
borde finnas en anslut typ i routern, som har korrekt beräkning.

2

Sv: Nexa programmerbara brytare ej helt kompatibla med do

kan även meddela att julas anslut absolut ej skall användas till saker ute, den bryter ej båda polerna, så det är ström i avstängda saker beroendepå hur man vänder den i uttaget.

BAD !

3

Sv: Nexa programmerbara brytare ej helt kompatibla med do

Jag har för mig att Nexas också har enpolig brytning. Jag har byggt om en del till 12 voltsdrift och tagit bort 24  volt reläerna.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Nexa programmerbara brytare ej helt kompatibla med do

De flesta bryter nog enpoligt. Jag har inte sett någon som bryter båda polerna.

5

Sv: Nexa programmerbara brytare ej helt kompatibla med do

nexas inne brytare, no biggy, men denna är en utebrytare, som på samma sätt som nexas LÄCKER ström ut till det som skall vara avstängt, dvs med tex led belysning ansluten och avstängd så lyser det iaf !

det sjuka i historien är att det är relä i dessa... så borde inte vara så svårt att fimpa helt.

presis som jo, jag bygger om mina, har tex kontaktor styrning via en av julas,
1fas till 3 fas 64a för styrning av stuff.

men det är dåligt byggt anser jag iaf när man ej vet vilken sida fasen ligger i den. tak lamp brytare så vet man vart fasen är, med vanliga stick proppar vet man ej, svenska eluttagen är i grunden felkonstruerade.

nu är det fet rea på julas brytare, snygg blå diod som indikering - everything is better with blue led
:-)

tyvärr funkar dom dåligt med dovado+tellstick :-(