1

Tråd: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Hej!

Nu överlåter jag ett mobilt bredband från 3, igen, denna gång är det ett med 100GB data för 239kr/månad. Med får du ett USB-modem eller en router - båda med stöd för 4G. Motsvarande abonnemang kostar idag 399kr/månad - alltså är detta abonnemang riktigt prisvärt.

Abonnemangsfakta

  • 100GB data varje månad.

  • Upp till 32Mbit/s i 3G-nätet och upp till 64Mbit/s i 4G-nätet.

  • 239kr/månad.

  • Priset gäller även efter bindningstiden.

  • 3Maxfart Fri Surf - efter 100GB sänks hastigheten.

Ni vår välja om ni vill ha ett Huawei E3276 (USB-modem) eller ZTE MF28G (Router) med, båda har stöd för 4G.

Jag tänker mig som så att du betalar 200kr för överlåtelseavgift och frakt - så betalar jag resterande del av överlåtelseavgiften.

Ha det bra, hör av er om ni undrar något!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Tänk på att rabatten på abonnemanget försvinner vid en överlåtelse hos TRE......om du nu inte har någon specialdeal med dem.

Fick detta besked när jag tänkte överlåta mitt 149.50kr (50%) rabatt, läste även detta någonstans på deras hemsida.

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

3

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Rabatten försvinner inte vid överlåtelse privatperson -> privatperson.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

"En överlåtelse sker när en person vill att en annan person tar över ett befintligt abonnemang. Att överlåta ett abonnemang kostar 250 kr.
För att överlåta ditt abonnemang behöver du fylla i vår överlåtelseblankett. Tänk på att eventuella rabatter upphör vid överlåtelsen."

https://www.tre.se/privat/kundservice/A … bonnemang/

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

5 Senaste redigerad av careface (2013-11-12 18:50:53)

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Rabatten behålls, jag har överlåtit abonnemang tidigare och har även fått detta bekräftat av flera på 3.

Följande står på överlåtelseblanketten: "Rabatter och tjänster som är kopplade till 3Abonnemanget upphör vid överlåtelse från privat till företag och från företag till privat. Nya tjänster kan läggas till genom att logga in på ”Mitt3” och gå in på ”Tjänster”."

Följande står även på länken du postade:
"Rabatter och tjänster som är kopplade till abonnemanget upphör vid överlåtelse från privat till företag samt från företag till privat."

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Ok, kundtjänst som tolkade fritt då som vanligt....ser också att det inte står något om privat till privat.

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

7

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

danne skrev:

Ok, kundtjänst som tolkade fritt då som vanligt....ser också att det inte står något om privat till privat.

"En överlåtelse sker när en person vill att en annan person tar över ett befintligt abonnemang. Att överlåta ett abonnemang kostar 250 kr.

För att överlåta ditt abonnemang behöver du fylla i vår överlåtelseblankett. Tänk på att eventuella rabatter upphör vid överlåtelsen."

Eftersom detta står listat under privatabonnemang så får vi anta att det är privatabonnemang det gäller.
Rabatter brukar försvinna vid överlåtelse precis som det står.
Så man bör inte räkna med att de följer med bara för att det har gjort så vid tidigare överlåtelser.

8

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Rabatten följer med, det står på överlåtelseblanketten att rabatten följer med vid överlåtelse privatperson->privatperson. Rabatter försvinner om man överlåtelser privat -> företag eller tvärt om.

Om ni inte tror på mig, maila 3 och fråga vad som gäller. Det står dessutom på sidan som länkades till tidigare att rabatter följer med - det står även på överlåtelseblanketten.

"Viktigt att veta.
Det får inte finnas några obetalda fakturor som har förfallit.
Övertagande person måste bli godkänd i vår kreditkontroll och ha fyllt 18 år.
Rabatter och tjänster som är kopplade till abonnemanget upphör vid överlåtelse från privat till företag samt från företag till privat.
Har du tillvalet ”3Försäkring” upphör försäkringen att gälla i samband med överlåtelsen."

Jag räknar inte med det, jag har kontakter på 3 som bekräftat detta - även 3s kundtjänst har bekräftat det. Det står även på överlåtelseblanketten att rabatter medföljer om man överlåter till en privatperson..

Jag vet inte vad ni försöker göra och försöker få fram när jag har förklarat att rabatten följer med flera gånger? Men jag kan LOVA att rabatten följer med.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

9

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

careface skrev:

Rabatten följer med, det står på överlåtelseblanketten att rabatten följer med vid överlåtelse privatperson->privatperson. Rabatter försvinner om man överlåtelser privat -> företag eller tvärt om.

Om ni inte tror på mig, maila 3 och fråga vad som gäller. Det står dessutom på sidan som länkades till tidigare att rabatter följer med - det står även på överlåtelseblanketten.

"Viktigt att veta.
Det får inte finnas några obetalda fakturor som har förfallit.
Övertagande person måste bli godkänd i vår kreditkontroll och ha fyllt 18 år.
Rabatter och tjänster som är kopplade till abonnemanget upphör vid överlåtelse från privat till företag samt från företag till privat.
Har du tillvalet ”3Försäkring” upphör försäkringen att gälla i samband med överlåtelsen."

Jag räknar inte med det, jag har kontakter på 3 som bekräftat detta - även 3s kundtjänst har bekräftat det. Det står även på överlåtelseblanketten att rabatter medföljer om man överlåter till en privatperson..

Jag vet inte vad ni försöker göra och försöker få fram när jag har förklarat att rabatten följer med flera gånger? Men jag kan LOVA att rabatten följer med.


Hitta en förklaring till varför de anger att det ej följer med på sin hemsida.

Om man är intresserad av att ta över ett abonnemang så är det väl knappast märkligt att man ifrågasätter detta mer än att du hävdar att dina kontakter eller kundtjänst bekräftar detta.
Du måste förstå att man åtar sig en hel del och sätter sin underskrift på något att någon skriver något på ett forum är inte vatten värt när operatören skriver som dom gör på sin sida och kan hänvisa till det.


Vad får du för svar när du ifrågasätter det som står på hemsida som säger tvärtom?

10 Senaste redigerad av careface (2013-11-13 14:06:51)

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Det som står högst upp på sidan är felaktigt. Det avtal man godkänner vid en överlåtelse är det faktiska som man skriver ut och skriver på - vilket är överlåtelseblanketten. På överlåtelseblanketten står det att rabatter försvinner vid överlåtelse privatperson->företag och tvärt om. Om man överlåter privat -> privat ligger rabatterna kvar.

Att informationen högst upp är felaktig, den som står en bit ner på samma sida är det som gäller och att det är vidarebefodrat till rätt avdelning som hanterar den informationen.

Om någon är intresserad att överta abonnemanget som känner sig osäker, är det bara att kontakta mig för att få ut numret på abonnemanget - så kan man sedan själv kontakta 3 med det och få det bekräftat att rabatten följer med om man önskar.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

11

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

har jobbat på 3 ett tag å kan bekräfta att rabatten följer med

Sony Xperia Z1 - Iphone 4S - Netgear MBR 1310 - Huawei E3131
==============>Samtliga med 3<===============
---------------------------Obegränsad surf----------------------------

12

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Kaffe skrev:

har jobbat på 3 ett tag å kan bekräfta att rabatten följer med

Då bör du  uppdatera det på sidan till aktuell information.

13

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Andy skrev:

Då bör du  uppdatera det på sidan till aktuell information.

Vem som helst kan inte uppdatera sidornas information, det anmäls ju som fel och sedan får de ansvariga hantera det.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

14

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

careface skrev:
Andy skrev:

Då bör du  uppdatera det på sidan till aktuell information.

Vem som helst kan inte uppdatera sidornas information, det anmäls ju som fel och sedan får de ansvariga hantera det.

Är inte det att uppdatera informationen?

15

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Tolkningsfråga, man kan rapportera informationen som felaktig/bristfällig och sedan uppdaterar någon annan den. tongue

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

16 Senaste redigerad av johanb (2014-01-26 21:10:59)

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

tog över ett 3 abb från annan privatperson i förra veckan och frågar du 8 personer av 10 på 3 inkl butikspersonal så säger dom att rabatten försvinner men det gör den inte. jo men de måste lägga in den manuellt efter bytet. Se bara till att få detta bekräftat på mail så är det ju inga problem. Klart att butikspersonalen vill sälja nytt abb:-)

17

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Är väl bara att betala säljaren i förskott och så får han betala in månadsavgiften så slipper man allt dravell hit och dit. Okej, köparen kan plötsligt sms: a för en massa pengar men känner man varandra så ska det inte vara något problem.

18

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Ja, så kan man ju göra. Det är dock inte intressant för mig. Hade jag haft någon bekant som hade varit intresserad hade jag inte lagt ut det här. smile

Men inget problem längre, då det redan är överlåtet.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

19

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Hör kanske inte till denna tråd, men TS verkar sitta inne med mycket info om TRE.

Frågan kvarstår fortfarande......Samma bristfälliga information på hemsidan, står överst att rabatter försvinner. Går man längre ned står det inget om att rabatten försvinner vid överlåtelse privat till privat. Står inte på överlåtelse blanketten heller att rabatter skulle försvinna privat till privat.

Ringer man till TRE blir det olika svar från gång till gång, har påpekat deras tvetydiga info. på hemsidan flera gånger under mer än sex mån tid nu. De säger att det ska vi rätta till, inget händer och skulle man överlåta abonnemanget så är det lotto om övertagande får behålla rabatten.

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

20

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Det som står på blanketten gäller. Rabatter försvinner endast privat - företag eller tvärt om.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

21

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Privat-privat också....
Har pratat med två personer på TRE idag och båda har varit stensäkra på det. Har skickat ett mail också, men det tar minst 48h att få svar (om man får det).

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

22

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Då har de personerna haft fel. Rabatter som inte är knutna till en specifik paketlösning följer med om ett abonnemang överlåts. Jag har både pratat med kundservicechefen och en teamleader kring detta samt även överlåtit abonnemang själv där rabatten inte har försvunnit utan har funnits med hela tiden - både före, under och efter överlåtelsen.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

23

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Tyvärr säger dem att det står fel på hemsidan och blanketten, hur argumenterar jag emot det mer än att säga till dem att rätta till det.

Har inga möjligheter att prata med någon kundservicechef eller liknande, sist jag begärde detta fick jag till svar att "chef" hade 48h på sig att ringa tillbaka. Har gått flera månader, ingen har ringt...

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

24

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

Fick nu svar på mitt mail med ett positivt besked, märkligt att de flesta på TRE säger motsatsen och hävdar att det står fel. Careface verkar ha rätt som vanligt när det gäller TRE :-) .

Frågan är om man kan använda detta skiftliga svar för att få rätt vid ev. överlåtelse?

Frågan är ställd på det abonnemang det gäller och inte generellt.


Hej Dan, tack för ditt mail.

Rabatten behåller ni efter överlåtelsen från privat till privat. Ber om ursäkt för att du fått olika uppgifter gällande detta.

Med vänlig hälsning,

       

Nils Stjernberg
Kundansvarig
Telefon: +46 (0) 771 735 300
Växel: +46 (0) 763 33 33 33
Hi3G Access AB, Box 30213
104 25 Stockholm
http://www.tre.se

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

25

Sv: Överlåtes: 100GB 4G bredband 239kr/mån inkl router/modem

det klassiska wink den ena kontorssnubben vet inte vad han i rummet bredvid gör

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )