Tråd: trött på tre
Jag känner mig så otroligt less på telefoni operatörer, deras support/kundtjänst och service verkstäder. Nu senast gäller det tre.
Det hela började med att jag övertalade mina svärföräldrar att det va dags att uppgradera sitt gamla 3g mobilabredband som dom hade hos tre till 4g.
Och fick se att tre hade e5172 med deras största abonnemang för 239 kr i månaden i fyndhörnan. På hemsidan stod det att man inte kunde få det erbjudandet om man förlängde ett gammalt abonnemang så jag beställde hem prylarna i svärmors namn (det gamla stod på svärfar).
Efter 1 vecka kom routern hem med simkort monterat och klart. Vi packade upp routern och ringde och aktiverade simkortet. Dagen efter skulle jag hjälpa dom få fart på routern men den kopplade aldrig upp på nätet. Jag loggade in i routern för att kolla vad problemet var och fick då se att den ville ha en 8 siffrig upplåsningskod. Vi hade inte ingen sån så jag ringde supporten för att försöka få koden dom visste inte vad det skulle vara för kod men vi skulle testa puk koden som jag fick via telefon funkade inte men testade igen och sedan fick vi meddelandet simkort låst eller liknande jag testade flytta över sim kortet i mitt e392 och fick uppkoppling direkt utan att ange någon kod så supportens misstanke var att något inte stämde med routern och deras förslag var att åka till närmaste trebutik för vidare support och skicka den vidare till service verkstad. Killen i butiken testade routern lite och konstaterade även han att något var fel så han skickade på reparation. Naturligtvis hade dom ingen låne router så jag lånade ut mitt e392 och en router med rooter firmware till mina svärföräldrar så att dom skulle kunna använda sitt nya abonnemang.
Idag fick dom äntligen tillbaka sin nya router från verkstaden men verkstaden hade tydligen inte hittat något fel. Jag har inte testat routern än så man får ju hoppas att dom iaf gjort något med den.
En annan grej är att när det gamla abonnemanget skulle avslutas så undrade personen på kundtjänst varför dom inte förlängde det gammla abonnemanget istället men det fick man ju inte göra med erbjudandet upplyste svärmor honom om. Men det va inga problem sa han då. Svärmor talade då om för honom att hon ville prata med mig innan något abonnemang avslutades eller liknande. Dagen efter drog hon hela historien för mig och talade om för mig att internet inte längre fungerade heller. Jag ringde då upp kundtjänst och fick höra att deras nya abonnemang hade avslutats och dom hade fått det gamla förlängt. Så killen på kundtjänst hade helt enkelt tagit saken i egna händer och ändrat om lite i abonnemangen.