1

Tråd: Några frågor om Tre mobilt bredband kontant

Tre bredband kontant verkar vara det mest prisvärda av de mobila bredband kontant som finns. Jag funderar på att prova på det men jag har några frågor:

1. Om jag beställer på http://www.tre.se/Privat/Mobilt-bredban … epaidPage/ får jag då ett SIM-kort som klarar 4G?

2. Måste man beställa med modem som är enda alternativet på sidan jag länkade i punkt 1 eller går det att beställa endast SIM-kort?

3. Någon som har koll på vilken APN som fungerar bäst för att köra 4G från Tre?

Jag är endast intresserad av 4G.
3G med Tre har jag provat och har koll på men nu är jag nyfiken på att prova på 4G med Tre.

2

Sv: Några frågor om Tre mobilt bredband kontant

3. Bredand.tre.se funkar utmärkt för mig på 4G i ZTE mifi MF93D. Jag kör ett tvillingkort för data till en av sönernas iphone 4GS abb.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Några frågor om Tre mobilt bredband kontant

1. 3Bredband Kontant har inte stöd för 4G. Simkortet fungerar i sig med 4G, så om de skulle aktivera 4G för sina kontantbredband så kommer det att fungera autmatiskt.

2. Du kan beställa med endast simkort via telefon eller köpa det direkt i en 3Butik. Det kostar 99kr.

3. Generellt sett så kör 3 med dynamisk APN, så vilken som helst fungerar. Men bredband.tre.se är att föredra för mobila bredband och data.tre.se är att föredra för mobiler smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: Några frågor om Tre mobilt bredband kontant

careface skrev:

1. 3Bredband Kontant har inte stöd för 4G. Simkortet fungerar i sig med 4G, så om de skulle aktivera 4G för sina kontantbredband så kommer det att fungera autmatiskt.

Tack för det svaret!

Då kan jag lägga ner mina funderingar helt och hållet. Jag tycker inte det framgick tydligt på Tre:s sida att det var så. Men tack för att du klarade ut det!  smile

Jag avvaktar nog med ett ev. test av Tre 4G tills deras kontantkort stöder det.

5

Sv: Några frågor om Tre mobilt bredband kontant

Bra att veta. Då ids jag inte ens försöka med 4G med mitt kontantkort ...

6 Senaste redigerad av careface (2013-09-22 19:23:57)

Sv: Några frågor om Tre mobilt bredband kontant

Om ni har ett 4G-modem eller telefon kan ni ju alltid beställa deras testsim smile

EDIT: Finns tyvärr inte kvar.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776