1

Tråd: 3Datadelning och nya mobilabonnemang

Från och med idag, kan du dela data mellan dina olika abonnemang du har hos 3. Detta innebär att du kan få väldigt mycket data i en gemensam pott. Har du t.ex två mobila bredband, kan du dela datan mellan dessa och därmed få upp till 200GB data i en gemensam pott - har du dessutom något mobilabonnemang kan du dela datan där också.

Det kostar 49kr/månad för de två första abonnemangen och sedan 49kr/månad per varje abonnemang som är med.

Jag använder detta för att kunna få 130GB data gemensamt mellan alla de abonnemang jag har hos 3, både mobiler och mobila bredband. Detta är smart, för då behöver jag inte känna någon begränsning alls när det kommer till att surfa på någon enhet utan har nu en gemensam pott med alla så jag kan surfa med det simkort jag känner för - det jag har i min E5776, i min iPhone, iPad, E5172 eller i USB-modemet. Allt dras ändå från samma pott.

I samband med detta har 3 även lanserat nya mobilabonnemang, som erbjuder nästintill fria samtal, sms och MMS - där man istället betalar för den surfmängd man vill ha.

3Total
Ingår alltid:
10000 sms/mms ingår varje månad
10000 minuter ingår varje månad

Du betalar för surfen.
3Total 1GB
1GB data: 299kr/månad
3Total 5GB
5GB data: 399kr/månad
3Total 10GB
10GB data: 499kr/månad

Efter inkl min: 0,99 kr i uppkopplingsavgift och 0,49 kr/min. Efter inkl SMS: 0,49 kr/SMS. Efter inkl MMS: 1,49 kr/MMS. När surfen tar slut, spärras surfen och man behöver man köpa mer för att fortsätta surfa.

Säljstoppade abonnemang:
3Fastpris Sverige
3Trygg Max

Datadelning
Datadelningen innebär att du kan dela datan som ingår i dina abonnemang, mellan upp till tio abonnemang på samma konto. Det vill säga att du kan skapa en gemensam datapott för dina mobila bredband och abonnemang.

För de två första abonnemangen du delar datan mellan, kostar det 49kr/månad och sedan 49kr/månad och abonnemang.

Det vill säga, om du har ett 3Maxfart Total (mobilt bredband, 100GB data) och ett 3Total 1GB abonnemang (mobilabb. 1GB data) - så kan du för 49kr/månad få en gemensam pott på 101GB som du kan använda via det mobila bredbandet eller telefonen. Detta ger dig en total månadskostnad på 598kr/månad - ett riktigt bra pris om man vill ha mycket data i telefonen och gärna har ett mobilt bredband.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: 3Datadelning och nya mobilabonnemang

blir ganska dyrt med 50:-/abg för att dela redan betald trafik... tycker jag ivf.

speciellt om det tex ingår 1/0,5gb i abg, men har man mbb abg så kanske och vill köra via mobilen så.

3

Sv: 3Datadelning och nya mobilabonnemang

Ja, billigt är det inte - men perfekt om man vill ha mycket data i ett mobilabonnemang. Ta t.ex 3Surf Bas med 1GB surf för 99kr/månad och ett 3Maxfart Total abb, med sparpaketsrabatten på 50kr får du ett pris på 397kr/månad för 101GB surf i mobilen och på ett mobilt bredband. Det är egentligen ganska prisvärt.

Tar man hellre et av de nya, så blir priset 447kr/månad för 101GB surf och 10000 minuter och 10000SMS/MMS - vilket faktiskt är prisvärt. En mobil ingår också i det priset smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: 3Datadelning och nya mobilabonnemang

är lite tree över detta, förut fanns tex epost,skype,msn osv att köpa/betala för separat @50:- månad el dyl - rejäl luring anser jag.
för beställer man surf i mobilen så funkar det iaf. :-)
så dom gillar att omsälja samma sak flera gånger.

5

Sv: 3Datadelning och nya mobilabonnemang

Ja, så är det ju! Det var bättre att köpa surfen - generellt åtminstone, men samtidigt gillade jag deras MSN-app mer än de andra som fanns tongue

Men jag förstår var du menar lite fult sätt att tjäna lite extra pengar dock gillar jag datadelningsmöjligheten och till skillnad från MSN, skype osv så blir det billigare att köpa den än att köpa till surf efter behov smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776