1

Tråd: Smartphone som mikrofon, bluetooth ut

Jag behöver en trådlös mikrofon och hittar ingen lokalt. Det finns WO mic för adroid men då måste m an ha en server i en win8 PC. Musik kan  strömma över PC men just mikrofonljud verkar vara knepigt. Finns något tips för iphone, android eller winmobil?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Smartphone som mikrofon, bluetooth ut

använd ett bt hf set?
är byggt för detta.

men jag kanske missat något hehe

finns tom bt högtalare med mic

3

Sv: Smartphone som mikrofon, bluetooth ut

Hade inget BT headset till hands och Kalmar var otillgängligt pga Ironman. Jag har sett reklam om Bluetoothhögtalare med mik men trott att mikrofonen satt fast i högtalaren men där var det väl jag som missade.

Det fanns en app som nästan funkade. Där hörde man av klickljud att fördröjning  genom telefonen blir för stor. Kör man bara mik in hörtelefon ut blir det fördröjning i android men inte i iphone. Appen von Brun Pro microphone funkar med bra ljud.

Det blidde en liten ciggarlåda med ett litet Vellemankort med en inbyggd FM- sändare som jag hade liggande. Hörtelefonuttag sladd till mikrofoningång på Vellemankortet. Ljudförstärkaren är en antik Sonabförstärare med FM mottagare plus 300 ohms bandkabelantenn från Kjell @ co. Blev bra räckvidd. Räckvidd ca femtio meter med 20 cm antennpinne i banankontakt i lådan. Så sjuttiotal förutom gammal iphone.

Fast försmädligt nog kom någon till festen med högtalarbox med sladdmikrfon så cigarrlådespionsändaren blev bara testad men ej brukad.  Det behövdes en operatör vid förstärkaren pga kortets frekvensdrift och för att hantera rundgång beroende på talarens placering i förhållande till högtalarna.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.