1 Senaste redigerad av kentrj (2013-07-04 19:12:42)

Tråd: Huawei E3276

Bytt modem till min Tiny precis ...
Sam, Kommer Huawei E3276 få SMS-stöd? Snart?

Ser inte heller att jag kan låsa på 800Mhz för 4G (de andra frekvenserna ser jag i listan), kör Telia på Gotland (långt från Visby).

Skulle även på startsidan vilja se uppkopplad frekvens (komplement till 4G, 3G etc) - synns ej heller i logg

2

Sv: Huawei E3276

Hej kentrj!

Vi har upptäckt att SMS på E3276 beror HELT på vilken firmware själva modemet innehåller. Vi har (i kommande releasen) lagt in stöd för SMS på de E3276 vi kunde göra det på, men tyvärr är inga av dessa från Sverige! :-(

Med lite tur så lär det dyka upp någon firmware uppdatering från någon lokal operatör och då kommer det lösa sig.

Bandlocking funkar inte, och det är också något som saknas på E3276. Man får tänka på att den sista modellen Huawei gjorde som har alla features i samband med DOVADO routrar är Huawei E392 (min personliga favoälsklingspinnemodem). Det är för att den innehåller Qualcomm krets, medans Huawei E3276 är deras första 4G/LTE modem som innehåller både cat4 (150Mbps) och deras eget krets, tillverkad av Huaweis dotterbolag HiSilicon. Kolla Balong 710: http://www.hisilicon.com/products/wirel … minal.html

Jag hoppas det förklarar läget. Våra ambitioner (som alltid) är att kunna erbjuda våra kunder alla funktioner, men ibland så kommer man till en dead-end, och då behövs det lite mer utveckling av modemtillverkarna.

Tack,

Sam

3

Sv: Huawei E3276

Hum, det får en att undra över om Huawei B593s-22, som också är cat4, medger band locking- Hittar ingen uppgift om chipset-

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4 Senaste redigerad av kentrj (2013-07-04 21:28:23)

Sv: Huawei E3276

Har en Huawei E392 till min Pro, men Telia kunde bara erbjuda E3276 nu ... känner dom till problemet?
- min g:la ZTE F820D var inte alls lika stabil o snabb, men övveraskades av att inte SMS funkade, Telia har ju era produkter ... å bara E3276 modem nu

5

Sv: Huawei E3276

kentrj skrev:

Har en Huawei E392 till min Pro, men Telia kunde bara erbjuda E3276 nu ... känner dom till problemet?

Problem? Vad för problem?

Vi pratar om bonus features för en 3rd party router; och inte deras dashboard dialer. Två olika saker. :-)

6

Sv: Huawei E3276

Jag har en dovado pro med en upplåst tele2 e3276 modem som jag kört in elisa firmwaret på, den går att låsa på alla band och just nu har jag låst den på 800 och jag kör med leverantören tre.
Jag kan även skicka sms med den.

Sam skrev:

Hej kentrj!

Vi har upptäckt att SMS på E3276 beror HELT på vilken firmware själva modemet innehåller. Vi har (i kommande releasen) lagt in stöd för SMS på de E3276 vi kunde göra det på, men tyvärr är inga av dessa från Sverige! :-(

Med lite tur så lär det dyka upp någon firmware uppdatering från någon lokal operatör och då kommer det lösa sig.

Bandlocking funkar inte, och det är också något som saknas på E3276. Man får tänka på att den sista modellen Huawei gjorde som har alla features i samband med DOVADO routrar är Huawei E392 (min personliga favoälsklingspinnemodem). Det är för att den innehåller Qualcomm krets, medans Huawei E3276 är deras första 4G/LTE modem som innehåller både cat4 (150Mbps) och deras eget krets, tillverkad av Huaweis dotterbolag HiSilicon. Kolla Balong 710: http://www.hisilicon.com/products/wirel … minal.html

Jag hoppas det förklarar läget. Våra ambitioner (som alltid) är att kunna erbjuda våra kunder alla funktioner, men ibland så kommer man till en dead-end, och då behövs det lite mer utveckling av modemtillverkarna.

Tack,

Sam