1 Senaste redigerad av thundertub (2008-09-11 23:38:04)

Tråd: Wilog.exe will terminate! Finns det någon lösning?

Igår så lade mitt 3connect av...efter jag startade datorn så får jag jag "wilog.exe will terminate" så fort jag försöker starta det...det står att det beror på att att flash.ocx inte längre finns och windows råder mig att installera om flash...Jag tror det hände efter att nåt(eller flera) adobeprogram fick nån uppdatering över internet...

Efter lite googlingar (jag sitter här å surfar på grannens oskyddade trådlösa big_smile) så visar det sig att folk har fått samma problem...Jag har testat vad folk har skrivit (försöka få bort flash, och installera om) men det verkar inte funka hur jag än gör

jag har utöver det försökt att systemåterställa..
tagit väck alla adobeprogram jag hade på burken..
ladda ner flash.ocx och regga den...

utan resultat

Jag har tre 7,2 mbit
och windows vista 32

Är det nån som har en lösning på detta väldigt irriterande problem så vore det jävligt gött....man kan ju inte sitta å surfa på grannens nätverk resten av livet

tacksam för svar /thundertub

2

Sv: Wilog.exe will terminate! Finns det någon lösning?

Gör så här att du flashar in generic dashboard så är problemet löst tills tre osv löser detta med flashplayer.

Antar att du har ett E220 modem.
Du kan faktiskt också installera generic på datorn bara och strunta i att flasha över det på modemet.

Eller flasha in tongue
http://www.mobilabredband.se/files/___H … p-2008.zip

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Wilog.exe will terminate! Finns det någon lösning?

ok, låter ju bra...men hur funkar det?? skriver jag över det som finns på modemet? går det att få tillbaka sedan?

4

Sv: Wilog.exe will terminate! Finns det någon lösning?

... har någon den senaste firmwaren med till denna..?

5

Sv: Wilog.exe will terminate! Finns det någon lösning?

Inte något vi har i filarkivet?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Wilog.exe will terminate! Finns det någon lösning?

nu har jag lagt in huwaei's (eller hur det nu stavas roll) programvara på modemet...men nu verkar det strula med nåt annat istället, blir galen...

jag får "det går inte att upprätta en port till fjärrdatorn, så den port som användes för den här anslutningen stängdes..." suck...

har testat att byta apn, installera om, lägga in ny fjärranslutning, byta port på modemet o.s.v...va kan detta vara som har hänt??? Någon som har en aning?

tack för hjälpen hittills!

7

Sv: Wilog.exe will terminate! Finns det någon lösning?

Andreas skrev:

Inte något vi har i filarkivet?

Tyvärr inte, har letat, har en nyare själv än vad som finns upplagt!