1

Tråd: Öppna portar i E5172

Hej!
kan inget om routrar etc men skulle behöva låsa upp portar "port forwarding" tror jag.

Jag jobbar i en mjukvara för inspelning av en annan studio via nätet. Jag antar att programmet kopplar upp sig via
en server..för när jag anluter min studio får jag en kod som den andra användaren på andra sidan jordklotet ska skriva in för att anluta till min dator.. Jag kan sedan spela in från den andra användarens ljudkort och den kan få monitor från min dator via sitt ljudkort som jag kan kontrollera.
Nu när jag fått möjligheten att testa detta mobila bredband hoppades jag det skulle funka fint.. (funkade när jag var i staterna och var uppkopplad mot en vanlig router och sångaren i sverige var även den uppkopplad mot en vanlig router (fast bredband)).

Nu när jag ansluter med ethernet från routern verkar det som att den låser sig på något sätt.. det står att ethernet är anslutet och fungerar men jag kommer inte ens in på mailen via safari.. och uppkoplingen genom programmet funkar ej..
när jag är ansluten via wifi fungerar webläsaren som vanligt men inte uppkoplingen via programmet.

på ett forum skrev de, "forward ports 51111-51113 to my computers ip address....and do the same on the other end.
Now that we were sending video and audio no time outs or drop outs....it worked flawlessly"
hur gör man det i denna routern?

Kan det ha något med IP adresser att göra också?

Tacksam för svar om någon kan något om detta..

Programmet heter VST Connect och är en plugg i Cubase 7. det räcker dock att ena användaren har Cubase. den andra kör VST Connect SE som stand alone.

2

Sv: Öppna portar i E5172

Vilken operatör? Finns 4G?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Öppna portar i E5172

Tre, Japp 4G och LTE finns

4

Sv: Öppna portar i E5172

Testa med denna sidan. Om det inte funkar, då är det antingen fel med din setup eller med operatörens APN.

http://www.canyouseeme.org/

5

Sv: Öppna portar i E5172

Tack, fick connection time out så det funkade inte. Får testa vidare.

6

Sv: Öppna portar i E5172

får du inte sjukt hög latency med mobiltbredband öven om det skulle funka?

låter som det skulle bli en dålig dj mix med taktfel :-P