1

Tråd: Ny Tele2 B593 Kan inte logga in på routern.

Har en ny b593 låst till tele2.
I routern sitter ett sim, förmodligen nåt kontantkort som följde med.
När jag försöker logga in på routern med "admin", som skall vara lösen enligt manualen, får jag meddelande om fel lösenord!?
Inte kan man väl behöva ett fungerande sim från tele2 för att kunna logga in på routern?
Skulle behöva hjälp med detta så jag vet om jag ska skicka tillbaka den.

Med vänlig hälsning,
D

2

Sv: Ny Tele2 B593 Kan inte logga in på routern.

Obs att Jobs gjort så att det kan skrivas Admin när du tror att du skriver admin. Dubbelkolla´om du använder Apple grejor.

Simkort behövs inte för att bara logga in. Använd reset-knappen mellan wps och wlan kontakterna.

När du väl kommit in och bekantat dig med routern så koll FW version och försök fåden att uppgtradera till senaste. Sedan kan du låsa upp den på DCunclock. Jag har testat upplåst tele2 B593 i Belgien som har LTE 1800, funkade utmärkt.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Ny Tele2 B593 Kan inte logga in på routern.

Hej.
Tack för svaret. Har provat från två olika win datorer både trådlöst och trådat men får upp fel lösen. Kartongen var plomberad när jag öppnade den. Har provat att reseta den samt av/på med knappen. Inget funkar. Är ju skit att det ska va så med nya prylar!!!
Antar att det bara är att lämna tillbaka då...

Med vänlig hälsning,
D

4

Sv: Ny Tele2 B593 Kan inte logga in på routern.

Då var det återlämnat och tyvärr var dom slut i butiken så dom måste beställa ett...
Hoppas på att nästa fungerar bättre...