1

Tråd: 3/4g router för <200:-

Mini Portable USB 2.0 150Mbps 3G/4G Wi-Fi Wireless Router

http://dx.com/p/217078


dåligt med spec,
någon som provar?

2

Sv: 3/4g router för <200:-

Jag hade hellre lagt mina 20 dollar på en TP-Link TL-WR703N...

3

Sv: 3/4g router för <200:-

ja, men den är nano (då t.ny är upptaget)
saknas helt info på vad den klarar.

troligen skräp, men iaf om någon känner sig manad.

gissar att den bara klarar 3g modem och inte äkta lte.

4

Sv: 3/4g router för <200:-

Den som söker en nanoliten router som garanterat klarar LTE kan vänta till sensommaren för då kommer amerikanska Proxícast med en uppföljare till Jump/Pocketport. Den nya ska bli än mindre och snabbare och funka i brygga, router och virtual cable. de har testat fw med LTE modem upp till 25 mbit/s och kanske skickar mig något ex för test i snabbare nät i Europa (ofta 5 MHz bandbredd i USA LTE nät (Proxicast menar LTe och inte dual carrier 3G). E392, 398 och 3276 stöds.  Automonitor har sålt hela konceptet med jump och pocketport till proxicast.

Men priset blir inte18 USD.

Undras om detta kan vara en piratupplaga av deras  kommande router. Ska fråga.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: 3/4g router för <200:-

serut som ett biffboard, en lite alliallo krets med usb anslutning.

dx är bra skumma, hitech prylar utan vettig spec...
typ dator, fyra usb portar, 200:-

lol

6

Sv: 3/4g router för <200:-

Man måste i alla fall ha ett modem så varför inte köpa en E3276 Hilink som har "routern" inbyggd.

7

Sv: 3/4g router för <200:-

Kan du koppla en ip kamera direkt till en hi-link? Grejen är ethernetutgången.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: 3/4g router för <200:-

Jo, det är ju bra om man vill koppla enbart till en kamera. Jag har en Raspberry Pi så USB passar bra för modemanslutning.

Kamera med inbyggt 3G-modem verkar inte vara speciellt vanlig.

9

Sv: 3/4g router för <200:-

Det var det  som var Automonitors grej från början. Videokameror över 3G. Finns många publika applikationer.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

10

Sv: 3/4g router för <200:-

Kunde ju inte låta bli att beställa samma dag som inlägget skapades fast jag inte behöver den. Fick hem min idag. Pluggade i mitt E392 och det funkade. Är uppkopplad mot den just nu och så här ser gränssnittet ut:

http://i39.photobucket.com/albums/e177/svendolph/m1_zps8a8fdcda.jpg

Något ni vill att jag ska testa. Koppla en usb-disk till den?
Nästa test är att ha den som wifi till min TV. Men har Philips 2011 och deras enda vettiga app i Net TV är lågupplöst YouTube. Till och med DLNA fungerar lite till och från, srt-sub kan man glömma. Så blir det när företag inte hänger med i utvecklingen.

11

Sv: 3/4g router för <200:-

Är den stabil? Vad får du för hastigheter om du testar med routern respektive modemet direkt i datorn? Vilket modem är det du testar med? smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

12

Sv: 3/4g router för <200:-

jag provade med e392 direkt i and 4.1.1 och det lirade, tom cdc driver i tabben.
så äkta stöd för 4g dykerupp lite här och där...

men jag tror den routern knappast klarar äkta 4g med det modemet, dvs över 22mbit.

men om du kan, så prova.
gör hastighetstesten via tp kabel och wifi om det blir skillnad :-)

den ser relativt potentut sett till priset och källan den är köpt från.
jag provade med edimax 3g router och den lirade både med e392 och e398 fast med 22mbit gränsen som förväntat.

om möjligt plocka ut data om vad det är för hårdvara i den, kanske kanske kan funka med open wrt med fullt 4g.

visst är det kul att baranprova för att... :-)

det köptes en smart tv för över tio papp, nu några enstaka år senare funkar inte bla youtube alls pga det krävs uppdatering av codec... tv tillverkaren anser produkten är end of life efter lite över ett år den är såld sist på rea !
stort märke !
svaret var att man ska köpa ny...
ok, ny tv, mobil, surfplatta, dator osv vart år, lite slit och släng... med halvdyra prylar som det bara krävs en uppdatering av fw på ...

13 Senaste redigerad av idgforum (2013-06-24 19:16:47)

Sv: 3/4g router för <200:-

careface skrev:

Är den stabil? Vad får du för hastigheter om du testar med routern respektive modemet direkt i datorn? Vilket modem är det du testar med? smile

Samma på ett ungefär. 12 Mb/s men stabilt. Att kopiera filer från dator till dator gick dock betydligt långsammare. 1 mB/S i bästa fall. Jag ska testa att koppla i en hårddisk till den och se om jag kan använda manicken som virtuell hårddisk.

G-Man skrev:

... jag tror den routern knappast klarar äkta 4g med det modemet, dvs över 22mbit.

....

om möjligt plocka ut data om vad det är för hårdvara i den, kanske kanske kan funka med open wrt med fullt 4g.

....

det köptes en smart tv för över tio papp, nu några enstaka år senare funkar inte bla youtube alls pga det krävs uppdatering av codec... tv tillverkaren anser produkten är end of life efter lite över ett år  ...

Jag har inget 4G modem  - endast 3G modem  (kör med TRE:s ZTE router)
Jag ska se om jag kan plocka ur lite data. Den har dock en logg.
Ska testa med tp och troligen får jag då lite högre fart.
Jag har lärt mig att inte köpa TV för smart TV skull fast tillverkarna skriker ut och kallar det Feture. Bilden är förresten helt okej och smidigt med matt skärm + passiv 3D.

14

Sv: 3/4g router för <200:-

Åkte till 3G-masten idag för att kolla. Fick bara 13 Mbit/s med routern men samma hastighet med modemet direkt i Windows-plattan. Det verkar som om 3 har fått sänkt hastighet på den masten. Innan låg man på 18 Mbit/s där men tror att det är Telenor som har förtur numera. Mobil-abonnemanget med Telenor gav 16 Mbit/s vilket är gränsen för mitt frisurf-abonnemang.

3G = samma fart som direkt i datorn, tror jag
4G = kan inte testa.

15

Sv: 3/4g router för <200:-

Ingen av operatörerna har förtur, utan det beror på kapaciteten i deras egna system. Om det var en operatör som fick förtur, skulle nog den andra bli sur tongue

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

16 Senaste redigerad av pererikl (2013-06-25 19:18:37)

Sv: 3/4g router för <200:-

Föredrar WR703N $25.70 (~173 SEK) med  Huntsman. Med kraftigare AC-USB bör den kunna dra E392/E398.
Fortsätter exprimenterandet till helgen.
Ansöt med en spänningsatt usb hub och den drar både routern och modemet/E398. Får se om den orkar även en raspberrypi längre fram.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

17 Senaste redigerad av idgforum (2013-06-25 21:06:02)

Sv: 3/4g router för <200:-

Troligen är din WR703N mycket mycket bättre men har kopplat min RT-AC66U till den lilla M1 och kör mitt 3G abonnemang för att spara data på mina 80 GB/månaden 4G vilket är ganska lite för mig (fast 150 kr/månad är ju billigt). Har bara 8 GB kvar och vill spara dem till helgen så får stå ut med 3G några dagar.

Jag trodde aldrig jag skulle koppa in "Mini Portable USB 2.0 150Mbps 3G/4G Wi-Fi Wireless Router " alltså M1 som den egentligen heter, i min RT-AC66U. Men Asusens inbyggda modem är inte bra och mina 2 Dovad produkter tar ju evighet att koppla upp sig efter en omstart (Med 3G här hos mig och TRE får man tyvärr göra det några gånger om dagen). Jag tar ström från routern.

Trodde allvarligt inte att denna 150 kr mojäng skulle göra nytta annat än som bredbandelare i bilen kopplad till cigg-utaget.  Tyvärr har denna "Mini Portable USB 2.0 150Mbps 3G/4G Wi-Fi Wireless Router " inget batteri så man får ta ström från USB. Egentligen skulle de inte få kalla den för portabel. Lika mycket o-portabel som min Tinny fast smidigt mycket mindre.

Jag har inte testa media-dela-funktionen ännu.

18

Sv: 3/4g router för <200:-

intressanta resultat, tycker jag iaf.
då den verkar funka ok