26

Sv: PRO

Temperaturvakt. Behöver ha en lösning vintertid som slår på värmen för en vattenanläggning vid en viss temperatur och vill helst slippa ha igång en dator.

27

Sv: PRO

Det kan väl en temperaturvakt göra själv utan internetanslutning. Vanlig termostatfunktion.

Jag har ip kamera till router till bredband. iP kameran tittar på olika tempmätare inkl trådlösa.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

28

Sv: PRO

"Warum es einfach tun wenn man es so schön kompliziert machen kann......"

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

29

Sv: PRO

jonasolof skrev:

Det kan väl en temperaturvakt göra själv utan internetanslutning. Vanlig termostatfunktion.

Jag har ip kamera till router till bredband. iP kameran tittar på olika tempmätare inkl trådlösa.

Förklara gärna hur du menar att jag skulle kunna göra om jag utvecklar lite:
- Jag behöver dels kunna slå på värmen manuellt via web/sms (1. Om jag ser att temperaturen är på väg nedåt och av någon anledning vill att värmen ska slås på innan en termostat gör det. 2. Eftersom samma uttag kan användas till annat när inte värmen behövs) och jag vill ha en temperaturvakt på en plats i en byggnad, eller ute, som slår på värmen i en annan byggnad samt i en vattenledning i marken (alltså två enheter skall startas samtidigt).

30

Sv: PRO

bjoli skrev:
jonasolof skrev:

Det kan väl en temperaturvakt göra själv utan internetanslutning. Vanlig termostatfunktion.

Jag har ip kamera till router till bredband. iP kameran tittar på olika tempmätare inkl trådlösa.

Förklara gärna hur du menar att jag skulle kunna göra om jag utvecklar lite:
- Jag behöver dels kunna slå på värmen manuellt via web/sms (1. Om jag ser att temperaturen är på väg nedåt och av någon anledning vill att värmen ska slås på innan en termostat gör det. 2. Eftersom samma uttag kan användas till annat när inte värmen behövs) och jag vill ha en temperaturvakt på en plats i en byggnad, eller ute, som slår på värmen i en annan byggnad samt i en vattenledning i marken (alltså två enheter skall startas samtidigt).

borde du inte kunna lösa dina problem med hjälp av en tellstick net och en tempgivare typ denna http://www.clasohlson.com/se/Extra-temp … r361797000

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

31

Sv: PRO

Jag tycker att det är enklare och rakare att slå på direkt över SMS. Jag använder en larmutrustning, SmartSMS med sex i gångar och två relästyrda utgångar. Den har ockå tre tempsensoringångar.man kan dels skicka SMS frågaom temperaturer, dels kan temp sensorerna larma. Burken kan också koppla in och ur vid värden du ställer in eller fjärrstyr.

Kameran tittar på fyra digitaltermometrar som mäter varmvattentemp, golvvärmetemp, inomhustemp och utetemp (utetemp via radiogivare). Det vore enkelt att lägfa till fler digitaltermometrar med tydlig display.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

32

Sv: PRO

metallicaman_no1 skrev:

borde du inte kunna lösa dina problem med hjälp av en tellstick net och en tempgivare typ denna http://www.clasohlson.com/se/Extra-temp … r361797000

Det borde fungera, men kräver inte Tellstick Net internet? Har inte alltid internettillgång på platsen. Går Net att styra via sms?

33

Sv: PRO

jonasolof skrev:

Jag tycker att det är enklare och rakare att slå på direkt över SMS. Jag använder en larmutrustning, SmartSMS med sex i gångar och två relästyrda utgångar. Den har ockå tre tempsensoringångar.man kan dels skicka SMS frågaom temperaturer, dels kan temp sensorerna larma. Burken kan också koppla in och ur vid värden du ställer in eller fjärrstyr.

Kameran tittar på fyra digitaltermometrar som mäter varmvattentemp, golvvärmetemp, inomhustemp och utetemp (utetemp via radiogivare). Det vore enkelt att lägfa till fler digitaltermometrar med tydlig display.

Om jag förstår dig rätt är alltså SmartSMS en särskild apparat? Det låter i så fall som en komplett lösning för mig.
Har du en webbkamera som tittar på termometrarna och sedan får du surfa till den så du ser vad det står?

34 Senaste redigerad av kimsixten (2013-07-21 13:33:52)

Sv: PRO

Jag använder Logger 2020 för att övervaka temperaturer i stugan.Har ett Dovado Pro modem. Med nya firmware 7.0.0,7.0.1,7,0.2 uppdateras ej mätvärdena.Med Firmware 6.2.7 går allt utmärkt. Konstigt!

35

Sv: PRO

Har du provat 7.0.3?

36 Senaste redigerad av kimsixten (2013-07-21 13:49:46)

Sv: PRO

joo lika dåligt resultat.uppdateringen sker sporadiskt då och då,inte var minut som  det borde

37

Sv: PRO

Hade tidigare en 4GR och inga problem med e-logger

38

Sv: PRO

Min Dovado PRO har blivit dåligg. Tar evigheter att koppla upp sad

39

Sv: PRO

jarlandersson skrev:

Min Dovado PRO har blivit dåligg. Tar evigheter att koppla upp sad

Vilken operatör använder du?