1

Tråd: ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420?

Fungerar det att köra ett ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420 på något sätt?

MOdemet finns inte med i deras "campability" lista men tänkte ifall det finns någon fw som funkar "mod"? Har läst om någon men kan inte få tag på någon..

//Simon Carlsson

2

Sv: ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420?

Simpan77 skrev:

Fungerar det att köra ett ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420 på något sätt?

MOdemet finns inte med i deras "campability" lista men tänkte ifall det finns någon fw som funkar "mod"? Har läst om någon men kan inte få tag på någon..

//Simon Carlsson


Vet inte om du fått något svar, men svaret på din fråga är ja om du kör med den senaste firmwaren från 2012 12 06

3

Sv: ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420?

Simpan77 skrev:

Fungerar det att köra ett ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420 på något sätt?

MOdemet finns inte med i deras "campability" lista men tänkte ifall det finns någon fw som funkar "mod"? Har läst om någon men kan inte få tag på någon..

//Simon Carlsson

Misstänker att du menar ZTE MF821D, vilken version utav TP-LINK MR3420 har du?  version 1.*  eller version 2.* ?

Här finns en Openwrt firmware som ska ha fullt stöd för ditt modem med full LTE hastighet oavsett vilken verson du har.
http://www.rfactory.org/OpenWRT/

4

Sv: ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420?

Just Telenors MF821D är dessvärre sjukt jobbig att få till och ska inte vara stödd, om det inte tillkommit något den senaste veckan. Jag har bråkat med den och diverse versioner av Dairymans OpenWRT-firmwares sedan en månad tillbaka. Slutade med att Telenor skickade mig en E398, nu funkar det som det ska.

5

Sv: ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420?

Slänger in min fråga här med, då jag skaffat en TP Link 3420 v2.2 till farsan som sitter med en ZTE MF812D.
Funderar om jag behöver ordna något för att få det att rulla? Har laddat hem en firmware på TP Routern nu;
mr3420v2_en_3_13_27_up_boot(121206).bin

Räcker det? Eller behöver jag uppdatera dongels firmware med?

6 Senaste redigerad av carl-johan (2014-01-12 22:22:44)

Sv: ZTE MF812D på en TP-LINK MR3420?

Akerhage skrev:

Slänger in min fråga här med, då jag skaffat en TP Link 3420 v2.2 till farsan som sitter med en ZTE MF812D.
Funderar om jag behöver ordna något för att få det att rulla? Har laddat hem en firmware på TP Routern nu;
mr3420v2_en_3_13_27_up_boot(121206).bin

Räcker det? Eller behöver jag uppdatera dongels firmware med?

Tja.

Vet inte vilken firmware det är men jag rekommenderar dig att köra OpenWRT och version Huntsman.

Jag kör den på en MR3420 V2 tillsammans med en MF821D sedan i somras. Du hittar deras firmware på www.ofmodemsandmen.com. Jag har inte testat deras senaste release ifrån 2013-12-20 utan kör på en ifrån 2013-10-16. Det borde inte vara några problem med den men annars så har jag 10-16 på datorn om du behöver.

Det var krångligt att få igång detta modem förut men med Huntsman är det inga problem alls!

Men, och ett stort men! Kör med en aktiv USB-hub på 1,5 A eller mer emellan, annars KOMMER modemet att koppla ner vid hög belastning då TP-linkens USB-port är på tok för underdimensionerad.

Edit: nej du ska inte behöva uppdatera modemet.