1

Tråd: Huawei E589. Wifi slår ifrån efter inaktivitet?

Har en Huawei E589 som är ansluten med el hela tiden.
På dagarna när jag är på jobbet är inget anslutet med Wifi och när jag kommer hem har jag inte kontakt med den.
Måste gå fram och hålla inne on/off i några sek sen verkar den slå igång Wifi som den ska.

Var ändrar jag detta? Den måste ju kunna stå på och sända hela tiden på Wifi när den är nätansluten.

Dovado Pro
Huawei E3372s-153
Tre

2 Senaste redigerad av Jonny (2013-03-28 17:59:59)

Sv: Huawei E589. Wifi slår ifrån efter inaktivitet?

logga in på den och se om du har något strömspar igång....
Denna router är tänkt att ej gå som permanent router utan något man har med sig på färd o dyligt....så pga det så kanske det är någon forma av inbyggd sparfunktion på wifi för att spara batteri.

kan vara så att den känner av att ingen enhet är ansluten så stänger den ner sig i sparläge.
att du sedan kör med sladd i hela tiden ...kan vara så att den endast är att ladda upp batteriet.. för som sagt den är ej gjord för att gå hela tiden....skulle tro att den känner av att ingen är kopplad och stänger ner sig...oavsett om du har sladd i eller inte..
har du tur så finns det en funktion som går att bocka ur sparläge om nu det finns ett wink

har en själv.....ska kolla vid tillfälle

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3 Senaste redigerad av Jonny (2013-03-28 18:52:32)

Sv: Huawei E589. Wifi slår ifrån efter inaktivitet?

kolla här hur det ser ut på din....


http://forumbilder.se/CDNBJ/1bild1.jpg

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Huawei E589. Wifi slår ifrån efter inaktivitet?

Jonny skrev:

kolla här hur det ser ut på din....


http://forumbilder.se/CDNBJ/1bild1.jpg

Ändrade som du visade. Ska se hur det funkar.
Men jag tolkar det som att det är bara när den ej är nätansluten den inte ska koppla ner.
Borde finnas samma inställning när den är nätansluten. Men jag får prova.

Dovado Pro
Huawei E3372s-153
Tre

5 Senaste redigerad av Jonny (2013-03-30 17:59:30)

Sv: Huawei E589. Wifi slår ifrån efter inaktivitet?

ja du får prova....fast jag tolkar det lika som dig....men om den inte kopplar ner sig då du är ansluten utan bara då ingen är ansluten så finns det nog en sk strömsparfunktion......kan vara inbyggd utan möjlighet att påverka

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )