1

Tråd: Fogg och Tiny?

Hej

Någon som testat ett simkort från Fogg i ett USB modem för att sen koppla ihop med Dovado Tiny?

Tips och erfarenheter, tack?

2

Sv: Fogg och Tiny?

Det fungerar som vilket annat simkort som helst. Ingen skillnad.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: Fogg och Tiny?

Fungerar det i modemet och modemet stöds av routern så är det inga problem.

4

Sv: Fogg och Tiny?

Jag har kört Fogg i våra routrar både i Sverige och i utomlands. Var nyligen i Norge med en DOVADO GO router. Funkade jättebra. Vi la in deras APN "internet.foggmobile.com" under "Others" på dropdown listan av alla länder (MODEM->MODEM SETTINGS sidan). Det går att köra "bredband.tre.se" med den hemma i Sverige, men jag råder er att köra med deras riktiga APN utomlands.

Tack,

Sam / Team DOVADO

5

Sv: Fogg och Tiny?

Har skaffat en Tiny nu för att montera in den i bilen.
Har Telia mot ett Huawei E367 som jag kör, det fungerar bra.

Men så skall jag åka utomlands en sväng och tänkte då köra mitt Foggmobile.
Detta fungerar inget vidare, jag anger APN som "internet.foggmobile.com"
Jag kan surfa in i Routern och surfar jag utanför så hamnar jag hela tiden på
"topup.foggbobile.com/myaccont" där den talar om att jag har 1GB kvar.
Mer än så blir det inte...
Tips & idéer mottages tacksamt!

6

Sv: Fogg och Tiny?

1GB gratiskontot funkar enbart i Sverige, Danmark och UK. Vart reser du?

Om du vill ha tillgång till Irland, Norge, Österrike, så behöver du fylla på med 149kr, så får du 10GB på köpet.

7

Sv: Fogg och Tiny?

Det verkar som att ditt simkort inte aktiverats helt, kontakta Fogg i inloggat läge så kan de hjälpa dig med det.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

8

Sv: Fogg och Tiny?

careface skrev:

Det verkar som att ditt simkort inte aktiverats helt, kontakta Fogg i inloggat läge så kan de hjälpa dig med det.

Låter som en bra idé :-)

9

Sv: Fogg och Tiny?

Sam skrev:

1GB gratiskontot funkar enbart i Sverige, Danmark och UK. Vart reser du?

Om du vill ha tillgång till Irland, Norge, Österrike, så behöver du fylla på med 149kr, så får du 10GB på köpet.

Men det bör ju först och främst fungera i Sverige, är på väg till Lettland (Ja, där fungerar inte i Finland och Lettland, det vet jag :-) ) Antar att det är kört även på havet över det, få dricka några öl istället... roll
Men på vägen till och från Stockholm på land bör det ju fungera hur som helst!

10

Sv: Fogg och Tiny?

Walo skrev:
Sam skrev:

1GB gratiskontot funkar enbart i Sverige, Danmark och UK. Vart reser du?

Om du vill ha tillgång till Irland, Norge, Österrike, så behöver du fylla på med 149kr, så får du 10GB på köpet.

Men det bör ju först och främst fungera i Sverige, är på väg till Lettland (Ja, där fungerar inte i Finland och Lettland, det vet jag :-) ) Antar att det är kört även på havet över det, få dricka några öl istället... roll
Men på vägen till och från Stockholm på land bör det ju fungera hur som helst!

Du menar att när du surfar med modemt i datorn så fungerar det att surfa som vanligt, men när du stter i det i dovadon så kommer du bara till topupsidan?

Eller kommer du till topupsidan oavsett?

11

Sv: Fogg och Tiny?

Jag har precis samma problem. Jag kommer bara fram till topupsidan och den säjer att jag har 1GB kvar men nån annan sida får jag inte upp. Förstås borde jag ha ringt Fogg men jag hade verkligen inte tid. Att ringa en kundtjänst brukar ta massor med tid och för mej är tiden verkligen värdefull. Då jag har litet tid över så är det vanligen mitt i natten ...

12

Sv: Fogg och Tiny?

nhu skrev:

Jag har precis samma problem. Jag kommer bara fram till topupsidan och den säjer att jag har 1GB kvar men nån annan sida får jag inte upp. Förstås borde jag ha ringt Fogg men jag hade verkligen inte tid. Att ringa en kundtjänst brukar ta massor med tid och för mej är tiden verkligen värdefull. Då jag har litet tid över så är det vanligen mitt i natten ...

Är detta när du har modemet i datorn eller i routern eller både och?

13

Sv: Fogg och Tiny?

Både och. Jag har försökt i en Androidtelefon också. Det går bra att få kontakt men bara till topupsidan.

14

Sv: Fogg och Tiny?

Jag ska prova mitt och se om jag får samma problem.

15

Sv: Fogg och Tiny?

Som sagt, maila fogg. Det har hänt mig också, men det var pga att aktiveringen hade fastnat i deras system. Det var snabbt löst smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

16

Sv: Fogg och Tiny?

Mitt fungerar utan problem.

17

Sv: Fogg och Tiny?

Supporten är sådär, jag komemr aldrig över 9mbit trots att jag befinner mig i ett upp till 32 område.
supporten skulle skicka det vidare till operatören efter en månad frågade jag hur det hade gått.
"vi har inte fått nåt svar" och det var över 2 månader sedan samma fel består så jag får leva med problemet.