1

Tråd: apn på Universal 4G?

Tecknat ett 80 abb hos Universal Telecom och försöker koppla upp med ett upplåst Telia E392. Enligt pappren ska apn vara sp-internet, men det funkar inte alls. Med sp-services går det att koppla upp 3G men inte 4G. Ringde deras support, kom fram på första signalen och fick snacka med en hjälpsam men okunnig typ som mest sade "Det var konstigt". Efter en stund ringde han tillbaka och sade att jag skulle testa med apn services.telenor.se, men det funkar varken med 3G eller 4G. har testat alla telenor och uvtc apn jag har hittat, men ingen framgång. Lutar åt att det inte är ett 4G sim jag fått, trots att jag frågade om det. Vad tror ni? Fast då borde det väl ändå funka med sp-internet i 3G?

2

Sv: apn på Universal 4G?

Vad jag kan se efter en slarvig googling är att det eventuellt ska vara sp-services  ??

http://www.universal.se/sok/?q=sp-servi … undservice

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

3

Sv: apn på Universal 4G?

Tack, men som jag skrev funkar sp-services bara med 3G, inte 4G

4

Sv: apn på Universal 4G?

För  mig funkade det med sp-services på 4G. När jag beställde mitt abb och kort sade jag uttryckligen att det skulle gälla 4G. visst visst. Men lik förbannat hade de bara skickat ett 3G kort. Blev till att vänta ett par veckor på nytt.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: apn på Universal 4G?

Om det fungerar med 3g så är modemt i alla fall inte låst, är det säkert att det är 4g täckning där du befinner dig?
Fungerar det med internet.telenor.se  ?

6

Sv: apn på Universal 4G?

Ja, jag har 80% signal på 4G. Internet.telenor.se funkar inte tyvärr

7

Sv: apn på Universal 4G?

Efter några dagar och två påstötningar fick jag ett sms att "felet var åtgärdat", gissar att de hade aktiverat sim:et. Nu funkar det prima i 4G med sp-internet