26

Sv: största bluffen är TRE

goliat skrev:

Det skumma är att det tar över en vecka innan dom ens tittar på felanmälan .....dom förhalar...nu har dom i alla fall fått reda på var min router var på ett annat ställe .....och på det stället funkade den bra i ca 2 timmar....ja sa det spelar ju ingen roll för den kan funka hemma i två timmar också utan problem ....dom är så vilsna...dom vet inte hur dom ska hantera mitt ärende tror jag ...funderarar på att åka till Köpcentrumet där TRE ha butik och ta med mig Router och kräva stoppa på denna i mina ögon TERROR ...för mig är deras fakturor Terror ...jag måste betala för att slippa anmärkning ...dom förhalar och fördröjer felanmälan .....dom vet vad dom gör ...dom vet hur de ska få kunder att tröttna och bli likgiltiga....felet med mig att  jag inte tröttnar...jag blir bara mer och mer förbannad...det är här hemma jag har min Router ...den funkar inte bra här ..har aldrig gjort. ..jag förlängde abbonemang deras löjliga 3G hastighet för jag trodde det skulle bli bättre med denna router...

Tre har aldrig funderat på att vara rädd om dom få kunderna dom har kvar ??

1. Teknikerna har andra saker att göra, en felanmälan ska ha börjat hanteras inom 10 dagar har de som generell regel.
2. 3 har över två miljoner kunder i Sverige och Danmark gemensamt och över 1,5 miljoner kunder enbart i Sverige, alltså är du inte ensam och 3 är en av de operatörer som växer snabbast. I fjärde kvartalet 2012 fick de 41000 nya kunder. Under hela 2012 ökade 3 i Sverige och Danmark med 255 000 kunder, 72% av kunderna är kunder hos 3 i Sverige. Så, de har inte "få kunder" kvar.
3. När felanmälan är klar så kommer ett beslut tas, om de inte kan lösa problemet åt dig kommer du att få avsluta ditt abonnemang. Kan de lösa problemet åt dig kommer du att få kompensation som avdrag på din månadsfaktura för den tid det krånglat.
4. Om du har en aktiv felanmälan som teknikerna jobbar på så kommer det inte att hjälpa om du går ner till butiken och klagar.
5. Jag tror inte att det heller hjälper om du blir mer och mer förbannad heller, det känns onödigt att bli arg på eftersom de jobbar på att lösa problemet åt dig. Det finns inte så mycket mer du kan göra just nu. De förhalar inte heller felanmälan med flit, det skulle ingen tjäna på.

goliat skrev:

kan du svara på varför en felanmälan ska ta en vecka ? och den enda tjejen Ida maila en annan  ...mailar dom varandra...verkar väldigt oseriöst....mail hoppas lätt över...jag förväntar mig att dom INTE ringer mig...jag har gett upp

jag ska ta modemet och andra papper och skit till köpcentrumet...

Sedan ska dom inte börja tjata om att jag har virus ....ok jag har virus i min mobil ..min surfplatta också ....jag har en Linux dator kanske....idioterna tog för givet att jag hade en Windows dator...när inte det räckte som tjafs så sa jag att även mitt 1820 usb modem har samma problem ...punkt slut  så är det deras mast som puttar ut mig....

Som sagt så har 3 många kunder och eftersom de endast jobbar med ett mobilnät är det många faktorer som spelar in, därför läggs det nog en del felanmälningar som teknikerna behöver gå igenom. Sen prioriteras de olika, för vissa fungerar inte nätet alls - de prioriteras högre än de där det fungerar men bristfälligt.

Återigen tror jag inte att det hjälper om du går ner till butiken eftersom du har en aktiv felanmälan som teknikerna jobbar på. Om du för övrigt kallar de du pratar med hos 3 idioter under samtal och i mail, då kommer det inte heller gå snabbare att få hjälp skulle jag tro. Nu hoppas jag dock inte att du gör det.

De modem 3 säljer och har sålt sedan ett tag tillbaka har inte stöd för Linux om du har modemet direkt i datorn. Möjligtvis kan det fungera, men de har ingen garanti för att det fungerar. Har du däremot en router, en Netgear, Dovado, ZTE eller Huawei så ska det fungera om du är ansluten trådlöst eller via ethernet-kabel.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

27 Senaste redigerad av goliat (2013-03-19 20:56:39)

Sv: största bluffen är TRE

du tar ordagrant på varje liten bokstav som jag skriver...jag har inte kallat deras support för idioter i telefon även om jag tycker det...varför är det så fel i detta land att bli arg och skälla på folk när dom gör fel ..Tre har ljugit för mig ...det tog bara två minuter mellan gångerna ( I SAMMA SAMTAL) blev skickad mellan olika människor och den ena killen sa att det var driftstörning på masten ..ok ....sa jag ...vill bli skickad till abonnemang ....sedan i abonnemang så ville jag säga upp AB och han frågade givetvis varför jag ville det och jag sa det funkar inte som det ska...ok ..men då kan vi först göra en felänmälan ....ok ..blev tillbaka skickad till någon som heter Ida ...och hon sa till mig att DET INTE VAR NÅGON DRIFTSTÖRNING och jag tror mera på henne än den fösta killen ....så jag har fakta att dom ljög för mig..och det har urholkat mitt förtroende helt ....
har någon bluffat för mig och varit oärligt så ska dom inte bara passera ....och det finns bara en sändare här så det kan inte missförstås....

spelar väl ingen roll om man har Router och en nätverkskabel om du har LINUX  ?? är du kunnig på datorer ..man kan ju börja undra...däremot USB modemet kanske inte funkar med Linux ....jag skrev kanske Linux i mitt förra mail ...jag sa att TRE inte ska ta för givet vilket OS man kör bakom en Router !!

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

28

Sv: största bluffen är TRE

goliat skrev:

du tar ordagrant på varje liten bokstav som jag skriver...jag har inte kallat deras support för idioter i telefon även om jag tycker det...varför är det så fel i detta land att bli arg och skälla på folk när dom gör fel ..Tre har ljugit för mig ...det tog bara två minuter mellan gångerna ( I SAMMA SAMTAL) blev skickad mellan olika människor och den ena killen sa att det var driftstörning på masten ..ok ....sa jag ...vill bli skickad till abonnemang ....sedan i abonnemang så ville jag säga upp AB och han frågade givetvis varför jag ville det och jag sa det funkar inte som det ska...ok ..men då kan vi först göra en felänmälan ....ok ..blev tillbaka skickad till någon som heter Ida ...och hon sa till mig att DET INTE VAR NÅGON DRIFTSTÖRNING och jag tror mera på henne än den fösta killen ....så jag har fakta att dom ljög för mig..och det har urholkat mitt förtroende helt ....
har någon bluffat för mig och varit oärligt så ska dom inte bara passera ....och det finns bara en sändare här så det kan inte missförstås....

spelar väl ingen roll om man har Router och en nätverkskabel om du har LINUX  ?? är du kunnig på datorer ..man kan ju börja undra...däremot USB modemet kanske inte funkar med Linux ....jag skrev kanske Linux i mitt förra mail ...jag sa att TRE inte ska ta för givet vilket OS man kör bakom en Router !!

Ja, det är självklart tråkigt att det krånglar för dig. Dock kan du inte göra något mer förrän felanmälan är färdighanterad. Sen är det också dåligt att du fick fel information av den första du pratade med, men nu verkar det iaf som det är på väg till en lösning eftersom det ligger en aktiv felanmälan de jobbar med enligt dig.

Jag har inte sagt att det är någon skillnad om du är ansluten via WiFi eller kabel till en router, om du har linux på din dator. Det är USB-modemen som inte kan garanteras att de fungerar med Linux.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

29

Sv: största bluffen är TRE

inser inte alla att något är sjukt inom den mobila bredbands businessen !

alla lovar upp till 80 mb/sek...men får bara ladda ned 80gb i månaden ...vem går på sådant egentligen ..inte jag i alla fall ...
Hur kommer det sig så fort det handlar om mobilt så kan dom hitta på vad som helst med hastigheter och strypningar men när det gäller ADSL så får man oftast den hastighet man betalar för och man kan lämna datorn på hela månaden om man gillar tugga ned filmer och annat tjafs..kan ju ladda ned 500gb...jag har tyvärr inte möjlighet till ADSL eller Fiber där jag bor ....
frågan är ...kostar det ISP så vansinnigt mycket mera att skicka ut data i 4G än ADSL ? jag tror det är därför t.ex Telia vill ha sina kunder hellre köra 4G ..bättre kontroll ...fattar inte hur folk kan gå från ADSL till 3g eller 4g ...då han man verkligen gått på en nit...

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

30

Sv: största bluffen är TRE

ja, operatörerna säljer på 100mbit i reklamen, sedan får man faktisk hastighet strax över en megabit så anses det ok...
dom som får 100mbit som i reklamen förbrukar lätt sin hela trafik quota på typ tre timmar, sedan får man 0,03mbit resten av månaden.

meningslöst att sälja hastighet, när den inte går att använda pga flera anledningar ;-)


obegränsad trafik, sätt maxhastighet på 3mbit ner och 2mbit upp - is a taker 4 me B-)

31

Sv: största bluffen är TRE

Det vore en tekniskt förståndig lösning men tyvärr är det inte tekniker eller ingenjörer som gör besluten utan marknadsförare.

Jag skulle genast hoppa på ett abonnemang som är långsamt men ger obegränsad trafik. Nå, stabilt måste det också vara.

32

Sv: största bluffen är TRE

Av någon anledning så håller de långsamma abonnemanget alltid hastigheten smile
Men nu har ju tre upp till 32mbit på alla så nu hamnar man på lite vad som helst.