1

Tråd: största bluffen är TRE

Tre har blivit helt kass sedan dom släppte hastigheten ..jag har både Telenor och TRE just nu för jag har någon månad kvar på TRE ....sedan den dagen de släppte hastigheten fritt på sitt 3G så har mitt internet varit totalt galet..router+modem kopplar ur och TRE vill inte erkänna att det är det som är felet...dom har snackat om att jag har virus i datorn eller något annat fel ...men då sa jag direkt att jag HAR Telenor också....och dom ljuger också för ena supporten sa att masten hade driftproblem ...eftersom jag är en lurig jävel så jag bad att säga upp abonnemanget med omedelbar verkan . Då blev det helt plötsligt en annan inställning till mig och blev då skickat tillbaka till supporten och då fick jag prata med någon annan ..en mindre smart kvinna ....och hon började tjata om virus och grejer....sedan när vi skulle göra felanmälan så sa hon att MASTEN inte var i driftstörning ..ok då sa jag direkt då ljuger han som jag pratade med innan ...
Hon började bli nervös ....och sedan sa hon att dom skulle ringa mig nästa dag när dom hade gjort en riktig koll vad som var felet....gissa om någon ringt mig ?? Jag gav dom två dagar till att höra av sig ..men ingen har ringt ..TRE är enligt mina erfarenheter det störta bluff företaget i Sverige !! så nu ska jag säga upp abonnemanget...och jag ska ha en månad tillbaka i pengar för jag ska ha pengar sedan den datum dom släppte fri fart...jag ska tjata mig till det..jag ska säga att dom ljuger....jag ska även be dom ringa upp mig direkt för jag tänker inte betala samtalet av rena princip skäl .
Säljaren som koppla tillbaka mig till andra supporten kvinnan sa nämligen att jag kan säga upp abonnemanget direkt om det inte funkade....så ni som blir urkopplade hela tiden...säg upp Abonnemang..skaffa 4G med något mindre bluffande företag....men alla bluffar på sitt sätt ..tack för ordet wink

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

2 Senaste redigerad av careface (2013-03-12 22:30:47)

Sv: största bluffen är TRE

För att du lätt ska kunna kräva några pengar tillbaka eller så behöver du först göra en felanmälan, om du inte har gjort det får du ringa in igen och göra det. Du kan komma i kontakt med 3 utan kostnad, om dessa kronor spelar någon större roll, genom att ringa 300 från en 3Mobil eller 020-33 33 33. Att ringa 0771-735 300 kostar som ett vanligt lokalsamtal.

Det måste inte finnas någon koppling till det när 3 började med Maxfart, uppgraderingen tog ca 2,5 veckor att genomföra för alla kunder från det att de började med kampanjen - vissa kunder låg tom kvar lite efter detta.

Har du testat saker som att byta modem? Testa på en annan plats? Fått ett nytt simkort och testat med det?

Vilket modem och vilken router har du? smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3 Senaste redigerad av Discover (2013-03-13 00:53:47)

Sv: största bluffen är TRE

goliat skrev:

Tre har blivit helt kass sedan dom släppte hastigheten ..jag har både Telenor och TRE just nu för jag har någon månad kvar på TRE ....sedan den dagen de släppte hastigheten fritt på sitt 3G så har mitt internet varit totalt galet..router+modem kopplar ur och TRE vill inte erkänna att det är det som är felet...dom har snackat om att jag har virus i datorn eller något annat fel ...men då sa jag direkt att jag HAR Telenor också....och dom ljuger också för ena supporten sa att masten hade driftproblem ...eftersom jag är en lurig jävel så jag bad att säga upp abonnemanget med omedelbar verkan . Då blev det helt plötsligt en annan inställning till mig och blev då skickat tillbaka till supporten och då fick jag prata med någon annan ..en mindre smart kvinna ....och hon började tjata om virus och grejer....sedan när vi skulle göra felanmälan så sa hon att MASTEN inte var i driftstörning ..ok då sa jag direkt då ljuger han som jag pratade med innan ...
Hon började bli nervös ....och sedan sa hon att dom skulle ringa mig nästa dag när dom hade gjort en riktig koll vad som var felet....gissa om någon ringt mig ?? Jag gav dom två dagar till att höra av sig ..men ingen har ringt ..TRE är enligt mina erfarenheter det störta bluff företaget i Sverige !! så nu ska jag säga upp abonnemanget...och jag ska ha en månad tillbaka i pengar för jag ska ha pengar sedan den datum dom släppte fri fart...jag ska tjata mig till det..jag ska säga att dom ljuger....jag ska även be dom ringa upp mig direkt för jag tänker inte betala samtalet av rena princip skäl .
Säljaren som koppla tillbaka mig till andra supporten kvinnan sa nämligen att jag kan säga upp abonnemanget direkt om det inte funkade....så ni som blir urkopplade hela tiden...säg upp Abonnemang..skaffa 4G med något mindre bluffande företag....men alla bluffar på sitt sätt ..tack för ordet wink


Inte bara jag och de flesta jag känner som bojkottar (och pratar skit) om Tre, skönt att även fler upptäcker hur dåliga dem är.

"pratar skit" - Ja, uppmanar folk att inte byta till Tre, om de går i dessa tankar.


Jag är så jäkla nöjd med Tele2, med dem får man till och med täckning inomhus vilket 3 inte lyckats med trots igångkörning av 3G på 900 MHz.

Och Tre var inte först med att ge sina kunder maxfart, så vart är nyheten ?

Jag har nu haft "maxfart" från Tele2 i över ett år...

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4

Sv: största bluffen är TRE

Räcker det inte med en tråd om"bluff företaget" tre?

5

Sv: största bluffen är TRE

Discover skrev:

Tre har blivit helt kass sedan dom släppte hastigheten ..jag har både Telenor och TRE just Och Tre var inte först med att ge sina kunder maxfart, så vart är nyheten ?

Jag har nu haft "maxfart" från Tele2 i över ett år...

3 var de första som tillät (och fortfarande är de ensamma om det) att erbjuda den maximalt möjliga hastigheten på alla abonnemang. Tele2 har hastighetsbegränsningar på sina abonnemang, vilket 3 inte har på samma sätt. Självklart erbjuder de abonnemang med tillgång till full hastighet - men det gäller endast de dyraste abonnemangen och inte alla.

Hos 3 kan du få tillgång till den fulla hastigheten från 99kr/månad med mobilt bredband, hos Tele2 kostar samma sak från 349kr/månad med mobilt bredband. Det är nyheten och det som är bra med det. På mobilabonnemangssidan vet jag inte vad Tele2 erbjuder, men där kan du få maxfart hos 3 från 29kr/månad. Enligt Tele2s kundtjänst ska maxhastigheten på deras mobilabonnemang vara upp till 10Mbit/s i 3G-nätet och upp till 40Mbit/s i 4G-nätet.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: största bluffen är TRE

careface skrev:
Discover skrev:

Tre har blivit helt kass sedan dom släppte hastigheten ..jag har både Telenor och TRE just Och Tre var inte först med att ge sina kunder maxfart, så vart är nyheten ?

Jag har nu haft "maxfart" från Tele2 i över ett år...

3 var de första som tillät (och fortfarande är de ensamma om det) att erbjuda den maximalt möjliga hastigheten på alla abonnemang. Tele2 har hastighetsbegränsningar på sina abonnemang, vilket 3 inte har på samma sätt. Självklart erbjuder de abonnemang med tillgång till full hastighet - men det gäller endast de dyraste abonnemangen och inte alla.

Hos 3 kan du få tillgång till den fulla hastigheten från 99kr/månad med mobilt bredband, hos Tele2 kostar samma sak från 349kr/månad med mobilt bredband. Det är nyheten och det som är bra med det. På mobilabonnemangssidan vet jag inte vad Tele2 erbjuder, men där kan du få maxfart hos 3 från 29kr/månad. Enligt Tele2s kundtjänst ska maxhastigheten på deras mobilabonnemang vara upp till 10Mbit/s i 3G-nätet och upp till 40Mbit/s i 4G-nätet.


Aha...

Jag har fastpris för 345 kr / månaden och jag har tillgång till full fart i 4G = upp till 80 Mbit/s,
i 3G nätet vet jag inte... mer än att det är mer än 10 Mbit/s.

kanske bara är nya(re) abonnemang som bara kan komma upp i 40 Mbit/s ?

Att Tre nu har släppt på full fart för alla abonnemang måste ju bero på någonting...
som att fler & fler kanske bytt till annan operatör & de inser att de måste hitta på något ?

Sen är det ju en fråga om det finns kapacitet för full fart i 3G nätet också (risk för missnöje),
för vad är det för mening med full fart om nätet är knökfullt ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

7

Sv: största bluffen är TRE

Discover skrev:

Aha...

Jag har fastpris för 345 kr / månaden och jag har tillgång till full fart i 4G = upp till 80 Mbit/s,
i 3G nätet vet jag inte... mer än att det är mer än 10 Mbit/s.

kanske bara är nya(re) abonnemang som bara kan komma upp i 40 Mbit/s ?

Att Tre nu har släppt på full fart för alla abonnemang måste ju bero på någonting...
som att fler & fler kanske bytt till annan operatör & de inser att de måste hitta på något ?

Sen är det ju en fråga om det finns kapacitet för full fart i 3G nätet också (risk för missnöje),
för vad är det för mening med full fart om nätet är knökfullt ?

Jag vet faktiskt inte, men det är nog så att de begränsar hastigheten för nya kunder.

Det är ett smart sätt att locka kunder, det är ju inte så många av de telefoner de säljer mest av som har stöd för full hastighet vilket gör att påverkan nog inte är så stor.

Toppen för februari:

(1), iPhone 5 - upp till 32Mbit/s
(2), iPhone 4 - upp till 6Mbit/s
(3), Samsung Galaxy S3 - upp till 16Mbit/s
(4), Sony Xperia Miro - upp till 6Mbit/s
(5), Apple iPad - upp till 32Mbit/s
(6), iPhone 4S - upp till 10Mbit/s
(7), Huawei F685 - hemtelefon
(8), Apple iPad Mini - upp till 32Mbit/s
(9), Huawei Y201 - upp till 6Mbit/s
(10), LG Optimus G - osäker

Det är inte så många av topp 10 som har stöd för maxhastigheten. 3 (ev. 4) av 10 enheter som säljs mest har stöd för maxhastigheten, att många dessutom inte bor där det är möjligt att ta del av maxhastigheten är ju också bra för 3.

3s nät är nog dessutom inte knökfullt, de har minst antal kunder och mycket kapacitet. De satsar dessutom väldigt mycket på utbyggnaden nu under våren med 30 nya eller uppgraderade master/basstationer varje vecka förstärker deras nät rejält. Att fler och fler kunder dessutom går över till en telefon som har stöd för 4G eller ett mobilt bredband med 4G-stöd avlastar 3G-nätet ännu mer. Att de dessutom bygger ut 3G på 900MHz ökar ju möjligheten till att ha bra kapacitet också smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

8

Sv: största bluffen är TRE

jag har gjort två felanmälan ....men dom hör aldrig av sig igen ....va fan man ska man göra...
Ska ringa abonnemangsavdelningen för den killen sa det ska gå att säga upp abonnemanget....för jag ska Kräva det eftersom dom aldrig hör av sig efter två felanmälan ....careface...jag har ju skrivit att jag har gjort felanmälan ...läs en gång till

Vad jag har för router eller modem spelar ingen roll ...det är samma problem med både löst usb modem eller router netgear...jag har 15-20 mb på deras 3G ...men helt plötsligt så händer inget och jag måste starta om router eller usb modem ..Det är masten som kopplar ur mig ..det finns ingen annat fel ...det är 3G som funkar så ,,,när jag har 3G på min Dlink 4G router med Telenor så är det också lite ostabilt ..den 3G sändaren jag har är säkert överbelastad...4G funkar bra så  jag ska inte ha 3 längre....jag ska kräva uppsägning eftersom dom inte hör av sig efter felanmälan ..jag har ringt två gånger och lämnat mitt mobil nummer ..ska inte det räcka...det är inte dagis barn man pratar med eller är det så rörigt?

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

9

Sv: största bluffen är TRE

Ja, om du redan gjort felanmälan och det har gått några veckor och de inte hört av sig och de inte vet något mer om du ringer in så är det ju bra om du försöker säga upp abonnemanget.

Om det inte löser sig för dig inom kort, skicka ett PM till mig så ska jag hjälpa dig att komma i kontakt med någon annan på 3 med lite annan befattning smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

10

Sv: största bluffen är TRE

Har med jävla problem med dom. Det kopplas ner hela tiden och ibland går det inte surfa alls. Har ringt flera gånger hon säger att ja ljuger. Masterna ser bra ut. Fel på modem eller dator säger dom. Har testat flera modem och datorer. Ja sa ja vill avsluta skiten men dom vägra. Ja ljuger är svaret. Vad fan ska man göra?

11

Sv: största bluffen är TRE

Gasto skrev:

Har med jävla problem med dom. Det kopplas ner hela tiden och ibland går det inte surfa alls. Har ringt flera gånger hon säger att ja ljuger. Masterna ser bra ut. Fel på modem eller dator säger dom. Har testat flera modem och datorer. Ja sa ja vill avsluta skiten men dom vägra. Ja ljuger är svaret. Vad fan ska man göra?

Vilket modem är det du har? Har du sagt att du vill reklamera abonnemanget eller att du vill "avsluta skiten". Det tolkas väldigt olika, reklamationer hanteras av en speciell avdelning och avslut kan man  inte göra om man har bindningstid kvar, förutsatt att man inte köper ut resten av tiden i en klumpsumma.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

12

Sv: största bluffen är TRE

372
Även provat äldre modem 1820 ,Funkar inte bättre i paddan heller. Jävla lack man blir. Ja sa vill säga upp avtalet för skiten funkar inte. Då få du köpa ut dig sa hon blev galen. Jävla makt dom idioterna har. Vet inte vad man ska göra längre.teknisk support ja pratade med

13

Sv: största bluffen är TRE

Har även 3 pott i iphonen där funkar det klockrent. Men bredband Max har fan inte funkat senaste månaderna. Helt värdelöst

14

Sv: största bluffen är TRE

Upplever du problem oavsett vart du befinner dig?

Ring in och välj att bli kopplad till abonnemangsavdelningen, säg där att du vill reklamera ditt abonnemang eftersom det krånglar och teknisk support inte verkar kunna lösa problemet. Det kan hända att du blir vidarekopplad till teknisk support igen, om du blir det -säg samma sak. Inte för att vara den, men om man är trevlig och lugn mot den man pratar med så brukar det gå mycket bättre - även fast man kan vara väldigt frustrerad.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

15

Sv: största bluffen är TRE

Exakt man bli upprörd. Ska testa att ringa in om några dagar. Riktigt dålig stil
Allt handlar om cash in bara. Ja händer på alla platser tyvärr

16

Sv: största bluffen är TRE

Gasto skrev:

Exakt man bli upprörd. Ska testa att ringa in om några dagar. Riktigt dålig stil
Allt handlar om cash in bara. Ja händer på alla platser tyvärr

Om du inte lyckas få ordning på det inom kort, skicka ett PM till mig så ska jag se om jag kan hjälpa dig att komma i kontakt med någon annan på 3 som jobbar lite högre upp än på kundtjänsten smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

17

Sv: största bluffen är TRE

Careface....hoppas du kan hjälpa mig också ..har samma problem som Gasto ..men jag väntar på svar....dom vill väl vänta en vecka till .....nu fick jag en ny faktura igen ...jag sa till dom att jag aldrig kommer betala den ..man kan inte betala för saker som inte funkar....och DET är dom som ljuger...en kund skulle aldrig ljuga om något funkar bra ...man ringer inte och klagar om saker funkar....i detta fallet stämmer "kunden har alltid rätt"....

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

18

Sv: största bluffen är TRE

Hej jag måste bara berätta om ett problem som Tre visade sig ha men som de inte först ville erkänna.

Min ömma moders abonnemang var från början spärrat på 2Mbit/s eftersom hon valt ett av Tres billigare abonnemang. Det var ok då, men på senare tid har Tre gått ut och lovat obegränsat hastighet.
Trots detta så låg bredbandskollen hos henne fortfarande på 1.99Mbit/s. Misstänkt. Pratade med Tre som sa att det förmodligen var täckningen och många samtidiga användare som var problemet, för de hade ju tagit bort alla hastighetsspärrar.
Men, då tog jag och satte i mitt eget Tre-SIM kort i hennes router(med inbyggt modem) och då kom jag upp på 4-5 Mbit/s.
Gjorde tvärt om också och tog hennes SIM-kort och satte i min egen laptop (med inbyggt modem), då visade min dator 1.99Mbit/s.
När jag ringde upp igen och förklarade detta så var de plötsligt villiga att lägga ett ärende på mitt SIM-kortsnummer. Och efter några dagar så hade teknikerna löst problemet. Det var någon slags spärr som låg kvar kopplad till just hennes SIM-kortsnummer (IMSI).

19

Sv: största bluffen är TRE

tre är en stor bluff ...hoppas många inser det...
t.ex min bror ..han kan inte ringa från sin Iphone när han är i Norge ..trots abonnemang ...Tre kan inte ens fixa det

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

20

Sv: största bluffen är TRE

goliat skrev:

tre är en stor bluff ...hoppas många inser det...
t.ex min bror ..han kan inte ringa från sin Iphone när han är i Norge ..trots abonnemang ...Tre kan inte ens fixa det

Det är inte så att han har lagt på en spärr för att kunna använda telefonen i utlandet? Eller så att han har valt att söka nät manuellt, så att telefonen inte kopplar upp sig på ett norskt nät?

goliat skrev:

Careface....hoppas du kan hjälpa mig också ..har samma problem som Gasto ..men jag väntar på svar....dom vill väl vänta en vecka till .....nu fick jag en ny faktura igen ...jag sa till dom att jag aldrig kommer betala den ..man kan inte betala för saker som inte funkar....och DET är dom som ljuger...en kund skulle aldrig ljuga om något funkar bra ...man ringer inte och klagar om saker funkar....i detta fallet stämmer "kunden har alltid rätt"....

Ja, det skrev jag redan tidigare. Om du inte lyckas lösa det med 3, skicka ett PM till mig. Så du vet, att välja att inte betala en faktura kommer inte att hjälpa dig i ett fall som detta, då du har ett abonnemang och 3 jobbar, av vad jag kan förstå. Kompensation reder man ut när en felanmälan är löst. Förhoppningsvis är det dock redan löst till slutet av månaden.

mattiaspe skrev:

Hej jag måste bara berätta om ett problem som Tre visade sig ha men som de inte först ville erkänna.

Min ömma moders abonnemang var från början spärrat på 2Mbit/s eftersom hon valt ett av Tres billigare abonnemang. Det var ok då, men på senare tid har Tre gått ut och lovat obegränsat hastighet.
Trots detta så låg bredbandskollen hos henne fortfarande på 1.99Mbit/s. Misstänkt. Pratade med Tre som sa att det förmodligen var täckningen och många samtidiga användare som var problemet, för de hade ju tagit bort alla hastighetsspärrar.
Men, då tog jag och satte i mitt eget Tre-SIM kort i hennes router(med inbyggt modem) och då kom jag upp på 4-5 Mbit/s.
Gjorde tvärt om också och tog hennes SIM-kort och satte i min egen laptop (med inbyggt modem), då visade min dator 1.99Mbit/s.
När jag ringde upp igen och förklarade detta så var de plötsligt villiga att lägga ett ärende på mitt SIM-kortsnummer. Och efter några dagar så hade teknikerna löst problemet. Det var någon slags spärr som låg kvar kopplad till just hennes SIM-kortsnummer (IMSI).

Detta är inget problem som de på vanliga supportpersonalen kan upptäcka utan det behöver gå via en tekniker, därför kan det ha varit så att ni upplevde det som att de inte ville erkänna problemet först. Ibland blir något fel i systemet, vilket gör att en sådan spärr hamnar på ett abonnemang.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

21

Sv: största bluffen är TRE

Mitt funkar dåligt. Sätter ja in mitt tre pott abb från 3!i paddan så funkar det. Men med mitt surf abonnemanget från 3 hänger det sig hela tiden bli galen.

22

Sv: största bluffen är TRE

Careface ...hur ska du kunna hjälpa mig ..jobbar du på TRE eller? sitter du här och glor hela tiden på alla som spyr galla på TRE ...rättfärdiga deras skumma business ....

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

23 Senaste redigerad av goliat (2013-03-19 19:16:10)

Sv: största bluffen är TRE

Det skumma är att det tar över en vecka innan dom ens tittar på felanmälan .....dom förhalar...nu har dom i alla fall fått reda på var min router var på ett annat ställe .....och på det stället funkade den bra i ca 2 timmar....ja sa det spelar ju ingen roll för den kan funka hemma i två timmar också utan problem ....dom är så vilsna...dom vet inte hur dom ska hantera mitt ärende tror jag ...funderarar på att åka till Köpcentrumet där TRE ha butik och ta med mig Router och kräva stoppa på denna i mina ögon TERROR ...för mig är deras fakturor Terror ...jag måste betala för att slippa anmärkning ...dom förhalar och fördröjer felanmälan .....dom vet vad dom gör ...dom vet hur de ska få kunder att tröttna och bli likgiltiga....felet med mig att  jag inte tröttnar...jag blir bara mer och mer förbannad...det är här hemma jag har min Router ...den funkar inte bra här ..har aldrig gjort. ..jag förlängde abbonemang deras löjliga 3G hastighet för jag trodde det skulle bli bättre med denna router...

Tre har aldrig funderat på att vara rädd om dom få kunderna dom har kvar ??

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

24

Sv: största bluffen är TRE

goliat skrev:

Careface ...hur ska du kunna hjälpa mig ..jobbar du på TRE eller? sitter du här och glor hela tiden på alla som spyr galla på TRE ...rättfärdiga deras skumma business ....

Nej, men jag har nummer till andra avdelningar på 3 som de inte går ut med, så som kundrelationsavdelningen direktnummer och felanmälningsnummer till teknikerna. Men om du ska vara otrevlig så kan jag behålla dem för mig själv smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

25

Sv: största bluffen är TRE

kan du svara på varför en felanmälan ska ta en vecka ? och den enda tjejen Ida maila en annan  ...mailar dom varandra...verkar väldigt oseriöst....mail hoppas lätt över...jag förväntar mig att dom INTE ringer mig...jag har gett upp

jag ska ta modemet och andra papper och skit till köpcentrumet...

Sedan ska dom inte börja tjata om att jag har virus ....ok jag har virus i min mobil ..min surfplatta också ....jag har en Linux dator kanske....idioterna tog för givet att jag hade en Windows dator...när inte det räckte som tjafs så sa jag att även mitt 1820 usb modem har samma problem ...punkt slut  så är det deras mast som puttar ut mig....

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G